Lygių galimybių akademija: Priimk. Drąsink. Keiskis.

Pagal Grundtvig mokymosi partnerystės projekto "Europos dimensija - suaugusiųjų mokymasis visą gyvenimą" vietos veiklas organizacijos bendruomenei ir mokinių tėvams (tikslinė grupė – socialinės rizikos grupės šeimos) buvo organizuoti mokymai.

Vasario 28 dieną Kriūkų vidurinėje mokykloje vyko projekto „Lygių galimybių akademija: Priimk. Drąsink. Keiskis.“, finansuojamo Europos socialinio fondo, veiklos. Šį projektą vykdo socialinės integracijos centras. Mokykla dalyvauja kaip partnerė. Tą dieną mokykloje vyko integruota veikla mokytojams, mokiniams ir tėvams. Mokiniai dalyvavo pažinimo popietėje „Atrask savyje save“, kurios tikslas atskleisti mokiniams stereotipų įtaką profesinės karjeros projektavime bei formuoti vertybių sistemą. Popietę organizavo karjeros konsultantė Diana Armalienė. Mokiniai pildė ir analizavo savęs pažinimo testus, kurių rezultatai – tai galimybės planuoti būsimą profesiją pagal turimus gebėjimus. Visi mokytojai dalyvavo atviroje pamokoje „Jauku būti šalia. Padėk kitam-padėsi sau“. Jos metu buvo aptariami iššūkiai ir problemos, kurios atsiranda kalbant su mokiniais, tėvais. (Ne)diskriminacijos, jos pasekmių (patyčių, profesijos, darbo pasirinkimo ir kt.) klausimas. Tikslas - įgalinti mokytojus keisti požiūrį į diskriminaciją, kaip objektyvią skirtybių izoliaciją, formuoti gebėjimą lygių galimybių temas integruoti į ugdymo turinį. Specialistė dalijosi profesiniais patarimais, kaip įveikti įtampą darbe, valdyti savo ir mokinių emocijas. Pamoką vedė psichologė Virginija Servutienė.

Tą pačią dieną vyko ir įtraukianti paskaita tėvams „Vertybių svarba šeimoje“. Tikslas-suteikti mokinių tėvams psichologinių žinių vaiko raidos klausimas, padėti formuoti šeimos požiūrį į visuomenėje vykstančius reiškinius. Visi dalyvavę tėvai gavo ne tik vertingų patarimų, bet ir metodinės medžiagos, kaip padėti vaikui, literatūros sąrašą savišvietai. Tokia integruota veikla, jungianti mokytojus, mokinius ir tėvus vyko pirmą kartą, tačiau visoms grupėms labai patiko.

 

Lektorės sugebėjo pakankamai įdomiai, profesionaliai paaiškinti sunkias temas. Užsiėmimų metu netrūko praktinių patarimų, įžvalgų iš mūsų kasdienybės bei gerų emocijų. Po užsiėmimų niekas neskubėjo namo , o ypač tėvai. Kitą dieną dar netilo diskusijos, kadangi ir mokiniai, ir mokytojai jau galėjo pasidalinti bendrais „slaptažodžiais“, įžvalgomis ir pan. Visa mokyklos bendruomenė dar ne vieną dieną dalijasi įspūdžiais, ir pritaria, kad tokie užsiėmimai gali padėti visiems kartu įveikti iškilusias problemas, kurios gali būti išspręstos kartais ir netradiciniu būdu. Projekto trukmė 2012 - 2014 m. Dar numatyti debatai tarp projekte dalyvaujančių mokyklų komandų (mokytojai - mokiniai - tėvai). Džiaugiamės, kad mūsų mokykla buvo pakviesta dalyvauti šiame projekte, vienintelė iš Marijampolės apskrities. Dėkojame lektorėms už įtaigų žodį, geras emocijas, patarimus ir neišdildomus įspūdžius.


Projekto koordinatorė pavaduotoja ugdymui Daiva Naujokaitienė

 

Pasakų pasaulyje

Vasario 27 dieną su rusų kalbos mokytoja D.Veniene mokiniai inscenizavo pasaką „Ropė“, o su dailės mokytoja J.Rudzevičiūte iliustravo pasakas „Ropė“ ir „Pagrandukas“. Atvirą pamoką stebėjo ir auklėtinių kūrybingumu džiaugėsi šeštos klasės vadovė E. Pranskaitienė. 

 Akimirkos iš integruotos rusų kalbos - dailės pamokos „Pasakų pasaulyje“ 6 klasėje:

    

 

2011 Šakių raj. Kriūkų mokykla-daugiafunkcis centras - 2012 - 2013 mokslo metai.
Powered by Joomla 1.7 Templates