Veikla Ugdymas Materialinė bazė
|
"Mokyklų bendruomenių, kultūros, švietimo įstaigų ir nevyriausybinių organizacijų tinklo kūrimas, dieginat inovacijas ugdymo procese" projektas
Mokyklinė tabako, alkoholio bei narkotikų prevencinė programa "Gyvai"
Ankstyvosios prevencijos programa Įveikiame kartu
Programa Antras žingsnis (Second Step)
Užsienio kalbų (anglų ir vokiečių) mokymai
DAUGIAŠALĖS COMENIUS PARTNERYSTĖS PROJEKTAS
2010 m. lapkričio 30 d. mokykla pasirašė partnerystės sutartį su Biržų rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru projekto "Mokyklų bendruomenių, kultūros, švietimo įstaigų ir nevyriausybinių organizacijų tinklo kūrimas, dieginat inovacijas ugdymo procese", įgyvendinamo pagal 2007-2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto "Mokymasis visą gyvenimą" VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonę "Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inotyvių metodų kūrimas ir diegimas", vykdymui.
2011-2012 m.m. mokykla dalyvauja Piliečio žadintuvas - vietos bendruomenei aktualių ir pilietiniam ir tautiniam ugdymui skirtų visuomeninių darbų organizavimo programoje. n Tikslas pasitelkiant inovatyvius, pasaulyje pripažintus neformalaus ugdymo metodus: - Ugdyti vaikų gebėjimus identifikuoti visuomenei ir vietos bendruomenei aktualias problemas; - Suteikti jiems socialines, pilietines ir komunikacines kompetencijas ir taip skatinti savanorystę; - Įgalinti jaunimą savanorystei ir juos motyvuoti bei palaikyti teikiant pagalbą vykdant socialinės ir kultūrinės atskirties mažinimo projektus. n Uždaviniai: - Atlikti vietos bendruomenei aktualių darbų poreikio analizę įtraukiant vietos bendruomenes bei patį jaunimą ir skatinant skirtingų kartų bendradarbiavimą; - Didinti vaikų pilietinį aktyvumą, toleranciją ir pilietinės raiškos poreikį, skatinti mokinių politinio aktyvumo augimą. - Gerinti mokytojų ir vaikų kompetenciją pilietinio ir tautinio ugdymo srityje. - Neformaliojo ugdymo metodais ugdyti vaikų pilietines ir tautines kompetencijas. - Vaikams kartu su bendruomenės veiklos grupe atlikti vietos bendruomenei aktualius, savanoriškus darbus. - Pasitelkus ekspertus atlikti programos dalyvių įgytų kompetencijų išorinį vertinimą. - Parengti gerosios patirties pavyzdžių rinkinį programos tęstinumui. - Pristatyti programos metu pasiektus rezultatus ir atliktus visuomenei naudingus darbus nacionaliniame ir apskrities renginiuose n Įgyvendinančioji institucija Europos socialinio fondo agentūra www.esf.lt n Tarpinė institucija Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija www.smm.lt n Projekto vykdytojas Švietimo mainų paramos fondas, ES Mokymosi visą gyvenimą programos nacionalinė agentūra www.smpf.lt Partneriai: n Programos vykdytojai ūkio subjektų grupė Kūrybinė integracija: - VšĮ Menų ir mokymo namai www.forumoteatras.lt - VšĮ Nacionalinis socialinės integracijos institutas www.zmogui.lt n Programos trukmė: 2011 m. birželio 1 d. 2012 m. gegužės 30 d. n Programos dalyviai: 9 LR apskritys, 35 savivaldybės, 145 mokyklos, 290 mokytojų ir jaunimo lyderių, 2 355 vaikai. Projekto Piliečio žadintuvas veiklos n Mokytojų ir jaunimo lyderių mokymai 9 apskrityse. Kompetencijų darbui su Forumo teatro ir Bendraamžių švietėjų metodais suteikimas. n Renginys Piliečio žadintuvas 27 savivaldybėse. Vietos bendruomenei aktualių problemų identifikavimas, visuomenei naudingų darbų poreikio nustatymas, iniciatyvių piliečių veiklos grupių formavimas, neformalaus ugdymo metodų pristatymas (Forumo teatras, Gyvoji biblioteka, Socialinis miesto žemėlapis). n Neformalus ugdymas 143 mokyklose. n Konferencija Piliečio žadintuvas 9 apskrityse. Susitikimas su programos vykdytojais iš visos apskrities, pasidalinimas gerąja patirtimi, programos rezultatų pristatymas. n Nacionalinis programos rezultatų pristatymo renginys Vilniuje. Šiame projekte dalyvauja 15 mūsų mokyklos 7-11 klasių mokinių. Jau dalyvavome jaunųjų švietėjų ir FORUM teatro bei Gyvosios bibliotekos užsiėmimuose. Šiuo metu vyksta darbas grupėje.
Šakių moksleiviai meta iššūkį problemoms
Šakių rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Trys mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą Piliečio žadintuvas. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai. Šakių raj. Dalyvauja Kriūkų vidurinė, Palubių ir Sintautų pagrindinės mokyklos. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena. Unikalūs metodai Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip veikia visuomenė. Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali. Pasiryžę keisti(s) Šakių raj. moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebiasi visuomenei naudingų darbų. Sintautų pagrindinės mokyklos moksleiviai vaidino forumo teatrą savo rajono bendruomenei. Dalyviai parodė įvairias situacijas, susijusias su patyčiomis, socialine atskirtimi, smurtu. Moksleiviai parodė, jog netylint, stengiantis rasti išeitį, problemas išspręsti įmanoma. Sintautų pagrindinės mokyklos Piliečio žadintuvo komanda prisidėjo prie pagalbos Zambijos vaikams. Moksleiviai padėjo Gelbėkit vaikus organizacijai rinkti lėšas. Paluobių pagrindinės mokyklos moksleiviai tvarkė apleistas Lypkų ir Šedvygų kapinaites. Švietėjai priėmė iššūkį Mokyti savo bendraamžius neįmanoma, - turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo mes galim!. Sintautų pagrindinės mokyklos dešimtokės Justė Kamaitytė ir Greta Unguvaitytė teigė, kad joms labai patinka būti jaunimo lyderėmis ir tobulėti kartu su bendraamžiais. Žmogaus teisių, patyčių, smurto, skurdo temomis reikėtų kalbėti ne tik mokykloje, bet ir su draugais bei artimaisiais, įsitikinusi G. Unguvaitytė. Mokytojai pasiryžę padėti Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. Sintautų pagrindinės mokyklos mokytoja Jūratė Arštikaitienė teigė, kad novatoriški metodai yra naudingi mokymui. Paluobių pagrindinės mokyklos pedagogas Andrius Zavistauskas teigė, jog projektas labai naudingas vaikams: Jie labiau susigyvena tarpusavyje, pradeda vienas kitą vertinti. Manau, kad yra labai gerai pabandyti įsijausti į kito kailį, patirti, ką jis išgyvena. Piliečio žadintuvas šūkiu Pozityvas. Aktyvus jaunimas nesnaudžia nuo rugsėjo mėnesio subūrė per 150 mokyklų iš visos Lietuvos. Jie pasiryžę iki mokslo metų pabaigos vykdyti aktyvią pilietinę ir visuomeninę veiklą.
Apie Piliečio ţadintuvo veiklas galite suţinoti, aplankę šiuos puslapius: http://www.facebook.com/pozityvas?sk=photos http://visiskirtingivisilygus.lt/category/bendraamziu-svieteju-platforma/ http://pilietis.delfi.lt/archive/authors.php?id=49892756
Piliečio žadintuvo dalyviai dalinsis gerąja patirtimi Rugsėjo mėnesį prasidėjęs nacionalinis pilietiškumo ir tautiškumo ugdymo projektas Piliečio žadintuvas eina į pabaigą. Gegužės mėnesį devyniose apskrityse vyks veiklų pristatymai ir dalyvių apdovanojimai. Į gegužės 10 d.Vilkaviškio Kultūros centre (Vytauto g.28) vyksiančią Marijampolės apskrities baigiamąją konferenciją susirinks atstovai iš 10 mokyklų. Renginio metu pedagogai kartu su moksleiviais pristatys nuveiktus darbus, pasidalins gerosiomis praktikomis bei ateities planais. Nuo rugsėjo mėnesio Menų ir mokymo namai (MMN) ir Nacionalinis socialinės integracijos institutas (NSII) keliavo po Lietuvą su žadintuvais pilietiškumą ugdančiais metodais. Mokyklų bendruomenes organizatoriai pasitiko šūkiu POZITYVAS. Aktyvus jaunimas nesnaudžia!. Žadintuvai kėlė iš snaudulio moksleivius, kvietė tapti pilietiškus ir pradėti kurti tokią aplinką, apie kurią jie svajoja. Viena iš projekto organizatorių Neringa Jurčiukonytė teigė, jog vykdytos veiklos aktualios visiems: Visuomenėje gausu mitų, kad patys žmonės negali įsitraukti į jiems rūpimų problemų sprendimus. Taip pat nėra įsiklausoma į jaunimo poreikius, jų pasiūlymus. Projektas Piliečio žadintuvas įgalino jaunimą spręsti jiems svarbias problemas. Moksleiviai aktyviai įsitraukė į diskusijas apie patyčias, žalingus įpročius, jaunimo santykius su vyresnių kartų žmonėmis, aktualias visuomenei problemas. Per devynis mėnesius trukusį projektą keitėsi dalyvių vertybės. Būti pilietišku, tai nereiškia atlikti darbus priverstinai. Būti piliečiu yra madinga! Pilietiškumas gyvenimo būdas, įsiklausymas į bendruomenės poreikius, apibendrindama mokslo metų veiklas sakė NSII direktorė. Projekto metu moksleiviai susitikdavo du kartus per savaitę. Viena valanda būdavo skirta bendraamžių švietimo metodui. Jo metu jaunimo lyderiai vesdavo užsiėmimus savo bendraamžiams, kurių metu moksleiviai patys bandė ieškoti priežastinių ryšių esamoms problemoms ir jų sprendimo būdams. Moksleiviai kas mėnesį atlikdavo po visuomenei naudingą darbą. Pavyzdžiui, surengdavo bendrus renginius su vienišais pagyvenusiais žmonėmis ar vaikų globos namų auklėtiniais, tvarkydavo apleistus kapus. Anot paties jaunimo, bendra veikla mažino socialinę atskirtį ir diskriminaciją dėl amžiaus, socialinės ar ekonominės padėties. Antra valanda būdavo skirta pasaulyje pripažintam Forumo teatro metodui, kurį vesdavo pedagogai, socialiniai darbuotojai, psichologai. Prieš 14 metų Menų ir mokymo namų direktorės Rimantos Vaičekonytės į Lietuvą atvežtas neformalaus ugdymo metodas padėjo moksleiviams tiesiogiai pajusti ir išgyventi įvairias situacijas, mokytis bendravimo meno. Kartų konfliktai, socialinė atskirtis ir dėl to mokyklose kylančios patyčios, smurtas tai tik keletas iš daugelio temų, nagrinėtų projekto metu. Forumo teatras skiriasi nuo mums įprastų savo interaktyvumu. Į jį tiesiogiai gali įsitraukti ir vaidinantieji, ir žiūrovai. Moksleiviai įsijausdavo į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų vaidmenis, o žiūrovai galėdavo bet kurio metu stabdyti situaciją, diskutuoti, siūlyti problemos sprendimo variantus ir vaidinimą pasukti teigiama linkme. Toks neformalus ugdymo būdas leidžia moksleiviams scenoje išgyventus, išsiaiškintus dalykus pritaikyti kasdieniame gyvenime, apie kiekvienos savaitės užsiėmimus pasakojo R. Vaičekonytė ir pridūrė, jog šioje vietoje kvalifikuotas specialistas yra labai svarbus asmuo, kuris teisinga linkme koordinuoja užsiėmimų struktūrą, padeda vaikams sukurti vaidybines situacijas, jų tema moderuoja diskusiją, sudeda svarbiausius temos akcentus. Veiklos vykdomos įgyvendinant Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos lėšomis finansuojamą projektą TAPK (Neformaliojo švietimo paslaugų rėmimo sistemos sukūrimas savivaldybėse"), kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Konferencijos programa: 09.00-10.00 - Atvykimas, registracija, pasiruošimas, stendų rengimas 10.00-11.30 Oficialioji dalis: - Sveikinimai (Savivaldybių atstovai, projekto organizatoriai, programos rėmėjai); - Projekto rezultatų pristatymas; - Gerųjų patirčių pristatymai (po vieną iš savivaldybės); - Sertifikatų, pažymėjimų ir dovanų įteikimas. 11.30-12.30 - Dalyvių gerosios patirties mugė; 12.30-13.30 Specialus Pozityvo flashmobas (žmonių antplūdis).
Marijampolės apskrities baigiamosios komferencijos Vilkaviškyje akimirkos--->>>
Kriūkų bendruomenės centras sėkmingai įgyvendina minkštojo projekto ES paramos pagal LEADER programą Bendruomeniškumas kaimo ateities garantas veiklas. Lapkričio 30 d. gruodžio 1 d. vyko dekupažo technikos mokymai, o gruodžio 14-15 d. - kalėdinių puokščių ir kompozijų mokymai. Užsiėmimai vyko Kriūkų vidurinėje mokykloje. Mokymus savanoriškos veiklos pagrindais vedė Kriūkų vidurinės mokyklos technologijų mokytoja Jolita Rudzevičiūtė. Šiame projekte mokykla dalyvauja kaip partnerė, prisidėdama savanorišku darbu, sudarydama galimybes naudotis patalpomis. Dekupažo mokymų metu dalyviai susipažino su dekupažo technologija ir atsiradimo istorija, praktiškai pritaikė įgytas žinias. Šiuose mokymuose dalyvavo 22 bendruomenės nariai. Kiekvienas užsiėmimo dalyvis turėjo galimybę šiuo technikos būdu papuošti skrynelę. Pasitelkę fantaziją, kūrybinį polėkį, žinias apie spalvų ir formų derinimą, kūrė savo rankų darbo kūrinį. Nors darbo procesas buvo pakankamai ilgas, tačiau laikas neprailgo. Vyravo puiki nuotaika, geros emocijos. Ypač visus nustebino galutinis rezultatas - neįtikėtinai gražios, spalvingos, meniškos skynelės. Tai puiki dovana sau. Išeidamas ne vienas dalyvis prižadėjo, kad norėtų pabandyti dar kartą, nors ši pramoga ne pigi. Didžiąsias metų šventes dalis bendruomenės narių pasitiko pasipuošę namus pačių darytomis kalėdinėmis kompozicijomis. Į šiuos mokymus taip pat atvyko 22 bendruomenės nariai, kurie užsiėmimų metu susipažino su kalėdinių puokščių ir kompozicijų kūrimo taisyklėmis (indas, forma, aukštis, spalvos, puošybos elementai). Kiekvienas dalyvis į savo atsineštus indus kūrė savitą kompoziciją, pritaikydamas įgytas žinias ir turimas priemones. Nors iš pradžių buvo nedrąsu pradėti, bet galutinis rezultatas nudžiugino visus. Užbaigus kompozicijas, buvo suorganizuota darbų paroda-aptarimas. Floristikos specialistė Jolita Rudzevičiūtė pasidžiaugė ne tik gražiais darbais, bet atkreipė dėmesį ir į padarytas klaideles, dalijo patarimus, kaip jų išvengti. Mokymų metu vyravo šventinė nuotaika, abipusė tolerancija ir supratimas. Projekto finansinės paramos dėka visi projekto dalyviai buvo aprūpinti reikiamomis užsiėmimų priemonėmis. Mokymuose buvo svarbu ne tik žinios, įgūdžiai, galutinis rezultatas, bet bendrystė ir bendradarbiavimas, patirtos geros emocijos. Išmoktas ne vienas naujas pavadinimas, praktiškai panaudotos naujos priemonės ir būdai. Tikimės, kad projekto veiklos prisidėjo prie bendruomenės narių poreikių tenkinimo, partnerystės stiprinimo tarp įvairių socialinių grupių bei atskirties tarp kaimo ir miesto galimybių mažinimo. Informaciją ir nuotraukas pateikė projekto vadovė Daiva Naujokaitienė
Mokyklinė tabako, alkoholio bei narkotikų prevencinė programa "Gyvai"
2011-2012 m.m. 7 klasėje vykdoma prevencinė programa ,,Gyvai, kurios pagrindinis tikslas- suteikti mokiniams gyvenimo įgūdžių, reikalingų sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio bei narkotikų. Mokiniai dalyvauja 12 užsiėmimų, kurių metu mokosi bendrauti, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, apginti savo nuomonę, atpažinti bendraamžių poveikį, susipažįsta su alkoholio, tabako ir narkotikų keliama žala. Septintokų tėvai pakviesti dalyvauti 3 praktiniuose seminaruose: ,,Geriau supraskime paauglius, ,,Auginti paauglį- reiškia augti kartu, ,,Taisyklės šeimoje ir geri tėvų- vaikų santykiai. Jų metu tėvai turės galimybę įgyti žinių apie paauglystę, diskutuoti, dalintis patirtimi bei kartu su kitais tėveliais ieškoti būdų, kaip geriau suprasti vaikus, atstatyti ir palaikyti gerus santykius bei lengviau jaustis netikėtose situacijose, vaikui keliaujant didesnio savarankiškumo keliu. Prevencinę programą ,,Gyvai mūsų mokykloje vykdo socialinė pedagogė V. Pinkevičienė.
Ankstyvosios prevencijos programa Įveikiame kartu
Tikslas - ugdyti pozityvius vaikų bendravimo ir problemų sprendimo įgūdžius ir užkisti kelią įvairių priklausomybių, destruktyvaus ir savidestruktyvaus elgesio įvairių formų atsiradimui bei gerinti bendrą emocinę vaiko savijautą. Atlikdami žaismingas užduotėles, vaikai mokysis suvokti savo jausmus, įžvelgti sunkius jausmus sukėlusias priežastis, rasti išeitį iš keblių situacijų. Siūlomos problemos labai aktualios priešmokyklinio amžiaus vaikams ir pirmaklasiams:
Pratybų knygelė kviečia tėvus ir pedagogus būti greta vaiko šiuo iššūkių kupinu jo gyvenimo laikotarpiu. Tėvams ir pedagogams skirtame lape pateikti paaiškinimai, su kokiomis problemomis ir kodėl susiduria vaikai, kokie būdai padeda jiems tas problemas sėkmingai įveikti. Plačiau www.vaikolabui.lt Šią programą 2011-2012 m. vykdo 3 klasės mokiniai, mokytoja D.Naujokaitienė. Programos koordinatoriai VšĮ Vaiko labui.
Programa Antras žingsnis (Second Step) Nuo 2011-2012 m.m. mūsų mokykloje pirmoje ir ketvirtoje klasėse vykdoma programa Antras žingsnis (Second step). Ją vykdo mokytojos Gintarė Skrickutė ir Zita Bastienė. Programa Antras žingsnis (Second step) - struktūruota, aiški, paprasta naudoti, įdomi ir duodanti realią naudą vaikams, kurią nuo 2004 metų pradėjo vykdyti Paramos vaikams centras. Programa Antras žingsnis tai socialinius emocinius įgūdžius ugdanti bei stiprinanti programa. Jos esmė - mažinti vaikų agresyvų elgesį, išmokyti vaikus susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes. Nuo šios programos įgyvendinimo pradžios mokytojai, savo klasėse dirbę su Antrojo žingsnio programa, pateikė įvairių atsiliepimų, patvirtinančių programos ilgalaikį veiksmingumą. Pasak mokytojų, vaikai išmoko būti laisvesni, nebijoti reikšti savo nuomonę, surasti daugiau ir įvairesnių sprendimų, išmoko reikšti savo jausmus žodžiu, o ne muštynėmis, sumažėjo agresyvių konfliktų sprendimo variantų, be to, vaikai, dalyvaujantys programoje, gebėjo labiau sukaupti dėmesį, pradėjo geriau mokytis. Jau šiandien yra patvirtinta specialistų, kad yra tiesioginis ryšys tarp vaikų socialinių emocinių įgūdžių bei pasiekimų moksle.
Tikslai ir uždaviniai
BENDRASIS PROGRAMAVIMO DOKUMENTAS Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos finansuojamas projektas Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų mokytojų kompetencijos tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo ĮGYVENDINANT 2004-2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 2.4 PRIEMONĘ MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ SĄLYGŲ PLĖTOJIMAS 2006-2008 m. Projekto
vykdytojas
- Kriūkų vidurinė
mokykla. Partneriai - Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinės mokyklos. Projekto uždaviniai:
1. Apmokyti mokytojus užsienio (anglų, vokiečių) kalbų.
Šiuolaikiniam mokytojui būtinos naujos kompetencijos, norint
prisitaikyti prie naujo mokytojo vaidmens žinių visuomenėje. Mokyklose
reformų diegimo sėkmė priklauso nuo to, kaip jas priima ir perteikia
mokytojas. Todėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sritis yra labai
svarbi visame švietimo reformos kontekste. Projektas bus įgyvendinamas
organizuojant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo (pagal ECDL
Po viešųjų pirkimų komisijos posėdžio lapkričio 16 d. paaiškėjo Administruojantis personalas Projekto vadovė S.Sutkuvienė
Telef. Projekto finansininkė R.Liutkutė
Telef. Asmuo, atsakingas už stebėseną D.Tamulaitienė
Telef. Taip pat su projekto vykdymu susijusiais klausimais galima kreiptis į mokyklos direktorę L.Liutvinienę,
mob. telef.
mokyklos telefonas
Užsienio kalbų (anglų ir vokiečių) mokymai
2008 m.užsienio kalbų
mokymosi tvarkaraščiai. 2007 m. gruodis Baigėsi trečiasis užsienio kalbų mokymo etapas. Anglų kalbos mokymai vyko rugpjūčio-gruodžio mėn. pagal A2 (Prie-Intermediate) lygio kursą 100 akad. val. 58 dalyviai mokymus sėkmingai baigė ir gavo lygį patvirtinančius pažymėjimus.
Vokiečių kalbos mokymai vyko rugsėjo-gruodžio mėn. Devyni dalyviai baigė A2.2. lygio mokymus ir gavo pažymėjimus.
Spalio 27
lapkričio 3 dienomis trys Šakių rajono vidurinės mokyklos, vykdydamos
projektą Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų
mokytojų kompetencijos tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir
kompiuterinio raštingumo, vyko į tarptautinį kvalifikacijos kėlimo
seminarą Sėkmingo ugdymo proceso organizavimas: mokymosi motyvacijos
skatinimas, įgytų žinių integravimas, bendradarbiavimas
Vokietijoje ir Anglijoje.
***
2007 m. rugpjūčio - gruodžio mėn. vyksta anglų kalbos mokymai Pre-intermediate (A2) lygiu. Penkiose grupėse mokosi 56 dalyviai. Mokymai vyksta Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinėse mokyklose.
2007 m.
rugpjūčio - gruodžio mėn. vyksta vokiečių kalbos mokymai. Mokosi 9
dalyviai. Mokymai vyksta Lukšių Vinco Grybo vidurinėje mokykloje.
Užsienio
kalbų
Anglų ir
vokiečių kalbų
*** Sausio 8 d. prasidėjo anglų ir vokiečių kalbų mokymai:
Užsiėmimų tvarkaraščiai:
užsienio kalbų Anglų kalbos mokosi 7 grupės po 10-12 dalyvių. Dirba dėstytojos: A. Cibulskienė, D. Kudulė, I. Martinkaitienė. Vokiečių kalbos mokosi viena grupė (13 dalyvių). Dėstytoja D. Vaitkevičienė. Užsiėmimai vyksta du kartus per savaitę. Septynios anglų kalbos grupės sausio kovo mėn. mokėsi 100 akademinių valandų ir baigė Pradedančiųjų (Beginner) lygio kursą. 81 dalyvis gavo Pradedančiųjų (Beginner) lygio pažymėjimus.
2007 m. birželio 18-19 d. Birštone Plokščių vidurinės mokyklos mokytojams, 20-21 d. Kriūkų vidurinės mokyklos mokytojams, 26-27 d. Lukšių Vinco Grybo vidurinės mokyklos mokytojams, užsienio kalbų mokymų dalyviams, vyko dešimties akademinių valandų seminarai kompiuterinėje kalbų mokymo laboratorijoje:
2008 m. sausio mėn. Kriūkų ir Plokščių vidurinių mokyklų 24 dalyviai baigė mokymus pagal ECDL programą, išlaikė paskutiniuosius testus ir gavo pažymėjimus. Visi mokymai pagal ECDL programą baigti. 2008 m. sausio kovo mėn. 10 dalyvių mokėsi pagal Elektroninio dizaino ir leidybinių programų pagrindų programą ir gavo pažymėjimus; 9 dalyviai mokėsi pagal Mathcad ir MS Access duomenų bazių valdymo programą ir gavo pažymėjimus. Sausio-kovo mėn. vyksta 48 akademinių valandų mokymai vienai grupei (10 dalyvių) pagal Elektroninio dizaino ir leidybos pagrindų programą ir vienai grupei (9 dalyviai) pagal Mathcad pagrindų ir MS Access duomenų bazių valdymo programą.
*** 2008 m. kompiuterinio mokymo užsiėmimų tvarkaraščiai.
Kompiuterinio raštingumo
***
Sausio 16 d. prasidėjo kompiuterinio raštingumo mokymai, pagal ECDL mokymo programą:
Užsiėmimų tvarkaraščiai: kompiuterinio raštingumo Kompiuterinio raštingumo mokosi 4
grupės po 12-13 dalyvių. Viena grupė mokosi pagal ECDL START programą,
trys grupės pagal ECDL pagrindiniam
2007 m.
balandžio mėn. 13 dalyvių baigė ECDL START mokymus ir gavo pažymėjimus
apie išklausytą kursą.
2007 m. rugsėjo gruodžio mėn.
vyks ECDL mokymai keturioms dalyvių grupėms;
2007 m. rugsėjo - gruodžio mėn. vyksta:
2. ECDL mokymo programa (48 akademinės val.). Mokosi 46 dalyviai
keturiose grupėse.
Rugsėjo gruodžio mėn. visose trijose mokyklose vyko 48 akad. val. mokymai pagal Elektroninio dizaino ir leidybos programų pagrindų programą. Mokėsi 31 dalyvis trijose grupėse. Visi dalyviai baigė kursą ir gavo pažymėjimus.
39 dalyviai keturiose grupėse mokėsi pagal ECDL
programą. 15 dalyvių Lukšių Vinco Grybo vidurinėje mokykloje programą
baigė, išlaikė testus ir gavo ECDL pažymėjimus. 23 dalyviai (13 Kriūkų
vidurinės mokyklos ir 10 Plokščių vidurinės mokyklos) mokymus baigs 2008
m. sausio mėn.
Renginiai
Projekto rezultatai džiuginantys. Surengti 22 anglų kalbos mokymai (2200
akademinių valandų), kuriuose dalyvavo 87 mokytojai. Vokiečių kalbos
mokymuose dalyvavo 14 mokytojų, surengti 3 mokymai (300 akademinių
valandų). Kompiuterinio raštingumo mokėsi 90 mokytojų, surengti mokymai
pagal ECDL programą (8 mokymai), Elektroninio dizaino ir leidybos
pagrindų programą (4 mokymai), Matchad ir MS Access duomenų bazių
valdymo pagrindų programa (vienas mokymas). Iš viso projekto veiklose
dalyvavo 125 dalyviai.
2008 m. sausio 24-26 d.d. Palangoje vyko 24 akademinių valandų seminaras Projektų valdymas. Dalyvavo 40 visų trijų mokyklų mokytojų. Seminarą organizavo VšĮ NPR, vedė lektorė Regina Karvelienė. Seminaro tikslas - suteikti dalyviams žinių ir įgūdžių apie nacionalinių ir tarptautinių projektų rengimą ir įgyvendinimą. Dalyviai sužinojo, kuo projektų valdymas skiriasi nuo kitų vadybos formų bei kodėl jis laikomas pagrindine šio laikmečio darbų organizavimo forma, kas įtakoja projekto sėkmę/nesėkmę, kaip besikeičiantys išorės faktoriai veikia projektus, kaip projektų komandos turi reaguoti į aplinkos pasikeitimus, kaip valdyti projektą visos organizacijos kontekste. Dalyviai gavo žinių apie projekto koncepciją, projektų ciklo vadybą, rengimo ypatumus, valdymo procesus, fondus ir programas, ES struktūrinius fondus, dirbo komandinį-praktinį darbą. Lektorė taikė įvairias darbo formas pateikė teorinę medžiagą, praktines užduotis, organizuotas darbas grupėse. Dalyviai nurodė, kad mokymosi medžiaga buvo naudinga,
kokybiškai parengta ir pateikta, praktiniai užsiėmimai padėjo geriau
suprasti dėstomą medžiagą, lektorė atsakė į visus rūpimus klausimus,
dauguma tikisi įgytas žinias panaudoti savo darbe.
*** 2007 m. birželio 1 d. Marijampolės apskrities švietimo centre vyko konferencija Mokymosi visą gyvenimą strategija: suaugusiųjų švietimo poreikiai ir galimybės Marijampolės regione", kurioje pranešimą tema Mokytojai mokosi visą gyvenimą. Mokyklų patirtis" skaitė ir dalijosi projekto įgyvendinimo patirtimi Kriūkų vidurinės mokyklos direktorė Lilija Liutvinienė.
Kovo 27 d. įvyko užsienio kalbų mokymų aptarimas, kuriame dalyvavo visų
trijų mokyklų atstovai ir VšĮ American English School" direktorė.
***
DAUGIAŠALĖS COMENIUS PARTNERYSTĖS P R O J E K T A S Tavo gyvenimas mano gyvenimas mūsų gyvenimas: 4 Europos šalių jaunuolių panašumai ir skirtumai Dein Leben - Mein Leben - Unser Leben: Gleichheit oder Unterschiedlichkeit im Leben von europäischen Jugendlichen aus 4 Ländern P R O J E K T O P A R T N E R I A I Haupt- und Realschule Weyhausen Koordinatorius Michael Lüer
Гимназия с преподаване на чуждие езици Христо Ботев Gimnazija s prepodavane na chuzhdi ezici Hristo Botev Koordinatorė Radka Georgieva
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 3 w Gorzowie Wlkp. Gimnazjum Nr 3 w Gorzowie Wlkp. Koordinatorė Magdalena Gora
Šakių rajono Kriūkų vidurinė mokykla Koordinatorė Vida Masteikienė
PARTNERYSTĖS TIKSLAI: -geografijos, istorijos žinių tobulinimas apie savo ir partnerių šalis. Kultūrų pažinimas. -užsienio kalbų mokymosi motyvacijos didinimas; - šnekamosios užsienio kalbos įgūdžių tobulinimas projektinių susitikimų metu; -mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įtraukimas į projekto veiklą; -tolerancijos ir atviro požiūrio į kitų šalių kultūras skatinimas.
Projekto metu veiklos temos ir problemos bus keliamos iš mokinių aplinkos (šeima, mokykla, laisvalaikis). Nuo individualaus požiūrio bus pereinama prie supratimo apie jaunimo gyvenamosios aplinkos panašumus ir skirtumus šalyse partnerėse.
PRIEMONĖS TIKSLUI PASIEKTI:
Pasikeitimas konkrečiomis, projekto metu sukurtomis priemonėmis; Pastovus pasikeitimas informacija projektinių susitikimų metu bei elektroniniais laiškais. Bendradarbiaujant ir kooperuojantis visiems projekte dalyvaujantiems mokytojams.
Tarptautinis projektas Ekologiniai broliai pagal Socrates Comenius 1.1 programą (koordinatorė mokytoja Vida Masteikienė). 2004-2007 m. Šiai veiklai
įvykdyti buvo skirta Europos Sąjungos Socrates/Comenius 1
Tikslai:
KOORDINATORĖ -
GIMNAZJA PUBLICZNE IM. JANA PAWLA II
REJOWIEC FABRYCZNY, LENKIJA
2007m. gegužės 12-16
dienomis Kriūkų vidurinėje mokykloje viešėjo svečiai iš Lenkijos bei
Turkijos. 23 žmonių delegacija lankėsi pagal Socrates/Comenius projektą
Ekologiniai broliai, kurį Kriūkų vidurinė mokykla drauge su
partneriais vykdė trejus metus.
2006
m. spalio 21 25 dienomis įvyko projektinis susitikimas
Turkijoje, Izmiro mieste.
2007m. kovo 28 - balandžio 1
dienomis Lenkijoje, Rejowiec Fabriczny mieste įvyko projektinis susitikimas
pagal Socrates Comenius 1.1 programa. Į kelionę vyko penkiolika 6-10 klasių
mokinių, projekto koordinatorė V. Masteikienė, mokyklos direktorė L. Liutvinienė,
mokytojos D. Naujokaitienė ir S. Sutkuvienė:
Birželio 5 d. mokykloje vyko mažųjų projektų
pristatymas. Dalyvavo: 6 klasės mokiniai su geografijos projektu Orų
kalendorius, 7 klasės mokiniai su technologijų projektu Gėlių puokštė
iš karoliukų ir informacinių technologijų - Patarimai abiturientui,
vienuoliktokai - su etikos projektu Mokyklos reklama, devintokai su
lietuvių kalbos projektu Panemunių žiedai, aštuntokai su lietuvių
kalbos projektu 2006-2007 m.m. dienoraštis, anglų kalbos projektai
apie valstybes, mėgstamas muzikos grupes, gyvūnus, raidelių skrybėlaitė
ir t.t., kuriuos darė įvairių klasių mokiniai.
Didžiuosius projektus rengė vienuoliktokai. Klasė
susiskirstė į tris grupes. Viena jų darė geografijos projektą Kriūkų
seniūnijos turistinis maršrutas (lankytinos vietos), vadovė geografijos
vyr. mokytoja D.Jėčienė. Kita rengė anglų kalbos projektą Anglų kalbos
svarba mūsų gyvenime, vadovė anglų kalbos mokytoja A.Šuopytė. Trečioji
rengė projektą Kriūkai žvejų kraštas, vadovė lietuvių kalbos
mokytoja metodininkė V.Šuopienė.
Nuo praeitų metų mokykla įsijungė į BMT1 projekto veiklą, kurią, subūrę mokyklų tinkliuką, koordinuoja pilotinio BMT projekto dalyvė- Vilkaviškio rajono Gižų Kazimiero Baršausko pagrindinė mokykla. Tinkliuką sudaro penkios Vilkaviškio ir Šakių rajonų mokyklos. Pasirašėme bendradarbiavimo sutartį, kuria įsipareigojome skleisti mokykloje projekto idėjas, organizuoti ir įgyvendinti numatytas veiklas, veikti kūrybiškai ir novatoriškai sprendžiant mokyklas vienijančią problemą ,,Pagalbos teikimas skirtingų poreikių mokinių motyvacijai skatinti. Mūsų mokykloje iškelta problema ,,Nepakankamai efektyviai teikiama individuali pagalba skirtingų poreikių mokiniams bus sprendžiama šių mokslo metų eigoje ir tikimės, kad tai turės įtakos gerinant mokinių ugdymo(-si) rezultatus.
Plačiau apie BMT1 projekto veiklą skaitykite :http://mokytojaibmt.jimdo.com
Mokykloje vykdomi projektai: Programos tikslai ir uždaviniai. TIKSLAI:
1. Kurti
saugią ir sveiką ugdymo (-si) ir socializacijos aplinką. UŽDAVINIAI:
1. Ugdyti
moksleivių bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
Numatomi veiklos
rezultatai: Vykdymo laikas 2006 m. balandis - gruodis.
|