Titulinis puslapis

Apie mokyklą                     

Veikla

Ugdymas

Materialinė bazė

Galerija

Archyvas

Puslapį aplankė 63852  lankytojai(-ų)

 

 

   

 

 

"Mokyklų bendruomenių, kultūros, švietimo įstaigų ir nevyriausybinių organizacijų tinklo kūrimas, dieginat inovacijas ugdymo procese" projektas

 

Vietos bendruomenei aktualių ir pilietiniam ir tautiniam ugdymui skirtų visuomeninių darbų organizavimo programa "Piliečio žadintuvas"

 

Kriūkų bendruomenės centro „minkštojo“ projekto ES paramos pagal LEADER programa „Bendruomeniškumas – kaimo ateities garantas“

 

Mokyklinė tabako, alkoholio bei narkotikų prevencinė programa "Gyvai"

 

Ankstyvosios prevencijos programa  „Įveikiame kartu“

 

Programa Antras žingsnis (Second Step)

 

BPD

 

Užsienio kalbų (anglų ir vokiečių) mokymai

 

Kompiuterio raštingumo kursai

 

SEMINARAS „PROJEKTŲ VALDYMAS“

 

DAUGIAŠALĖS   COMENIUS  PARTNERYSTĖS PROJEKTAS

 

Comenius 1.1.

 

Projektų dienos

 

BMT1

 

Kiti projektai

 

 

Europos Sajungos Fondas

2010 m. lapkričio 30 d. mokykla pasirašė partnerystės sutartį su Biržų rajono pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centru projekto "Mokyklų bendruomenių, kultūros, švietimo įstaigų ir nevyriausybinių organizacijų tinklo kūrimas, dieginat inovacijas ugdymo procese", įgyvendinamo pagal 2007-2013 m. žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto "Mokymasis visą gyvenimą" VP1-2.2-ŠMM-05-K priemonę "Kalbų mokymo, verslumo ugdymo ir inotyvių metodų kūrimas ir diegimas", vykdymui.

   

Oficiali projekto svetainė

 


Plačiau--->>>

 

2011-2012 m.m. mokykla dalyvauja “Piliečio žadintuvas” - vietos bendruomenei aktualių ir pilietiniam ir tautiniam ugdymui skirtų visuomeninių darbų organizavimo programoje.

n       Tikslas – pasitelkiant inovatyvius, pasaulyje pripažintus neformalaus ugdymo metodus:

-          Ugdyti vaikų gebėjimus identifikuoti visuomenei ir vietos bendruomenei aktualias problemas;

-          Suteikti jiems socialines, pilietines ir komunikacines kompetencijas ir taip skatinti savanorystę;

-          Įgalinti jaunimą savanorystei ir juos motyvuoti bei palaikyti teikiant pagalbą vykdant socialinės ir kultūrinės atskirties mažinimo projektus.

n       Uždaviniai:

-          Atlikti vietos bendruomenei aktualių darbų poreikio analizę įtraukiant vietos bendruomenes bei patį jaunimą ir skatinant skirtingų kartų bendradarbiavimą;

-          Didinti vaikų pilietinį aktyvumą, toleranciją ir pilietinės raiškos poreikį, skatinti mokinių politinio aktyvumo augimą.

-          Gerinti mokytojų ir vaikų kompetenciją pilietinio ir tautinio ugdymo srityje.

-          Neformaliojo ugdymo metodais ugdyti vaikų pilietines ir tautines kompetencijas.

-          Vaikams kartu su bendruomenės veiklos grupe atlikti vietos bendruomenei aktualius, savanoriškus darbus.

-          Pasitelkus ekspertus atlikti programos dalyvių įgytų kompetencijų išorinį vertinimą.

-          Parengti gerosios patirties pavyzdžių rinkinį programos tęstinumui.

-           Pristatyti programos metu pasiektus rezultatus ir atliktus visuomenei naudingus darbus nacionaliniame ir apskrities renginiuose

n       Įgyvendinančioji institucija – Europos socialinio fondo agentūra www.esf.lt

n       Tarpinė institucija – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija www.smm.lt

n       Projekto vykdytojas – Švietimo mainų paramos fondas, ES Mokymosi visą gyvenimą programos nacionalinė agentūra www.smpf.lt

Partneriai:

n       Programos vykdytojai – ūkio subjektų grupė “Kūrybinė integracija”:

-          VšĮ “Menų ir mokymo namai” www.forumoteatras.lt

-          VšĮ “Nacionalinis socialinės integracijos institutas” www.zmogui.lt

n       Programos trukmė: 2011 m. birželio 1 d. – 2012 m. gegužės 30 d.

n       Programos dalyviai: 9 LR apskritys, 35 savivaldybės, 145 mokyklos, 290 mokytojų ir jaunimo lyderių, 2 355 vaikai.

Projekto “Piliečio žadintuvas” veiklos

n       Mokytojų ir jaunimo lyderių mokymai 9 apskrityse. Kompetencijų darbui su Forumo teatro ir Bendraamžių švietėjų metodais suteikimas.

n       Renginys “Piliečio žadintuvas” 27 savivaldybėse. Vietos bendruomenei aktualių problemų identifikavimas, visuomenei naudingų darbų poreikio nustatymas, iniciatyvių piliečių veiklos grupių formavimas, neformalaus ugdymo metodų pristatymas (Forumo teatras, Gyvoji biblioteka, Socialinis miesto žemėlapis).

n       Neformalus ugdymas 143 mokyklose.

n       Konferencija “Piliečio žadintuvas” 9 apskrityse. Susitikimas su programos vykdytojais iš visos apskrities, pasidalinimas gerąja patirtimi, programos rezultatų pristatymas.

n       Nacionalinis programos rezultatų pristatymo renginys Vilniuje.

Šiame projekte dalyvauja 15 mūsų mokyklos 7-11 klasių mokinių. Jau dalyvavome jaunųjų švietėjų ir FORUM teatro bei Gyvosios bibliotekos užsiėmimuose. Šiuo metu vyksta darbas grupėje.

 

 

Šakių moksleiviai meta iššūkį problemoms

 

Šakių rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Trys mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Šakių raj. Dalyvauja Kriūkų vidurinė, Palubių ir Sintautų pagrindinės mokyklos. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

Pasiryžę keisti(s)

Šakių raj. moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebiasi visuomenei naudingų darbų. Sintautų pagrindinės mokyklos moksleiviai vaidino forumo teatrą savo rajono bendruomenei. Dalyviai parodė įvairias situacijas, susijusias su patyčiomis, socialine atskirtimi, smurtu. Moksleiviai parodė, jog netylint, stengiantis rasti išeitį, problemas išspręsti įmanoma. Sintautų pagrindinės mokyklos „Piliečio žadintuvo“ komanda prisidėjo prie pagalbos Zambijos vaikams. Moksleiviai padėjo „Gelbėkit vaikus“ organizacijai rinkti lėšas.

Paluobių pagrindinės mokyklos moksleiviai tvarkė apleistas Lypkų ir Šedvygų kapinaites.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, - turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Sintautų pagrindinės mokyklos dešimtokės Justė Kamaitytė ir Greta Unguvaitytė teigė, kad joms labai patinka būti jaunimo lyderėmis ir tobulėti kartu su bendraamžiais. „Žmogaus teisių, patyčių, smurto, skurdo temomis reikėtų kalbėti ne tik mokykloje, bet ir su draugais bei artimaisiais“,  – įsitikinusi G. Unguvaitytė.

Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. Sintautų pagrindinės mokyklos mokytoja Jūratė Arštikaitienė teigė, kad novatoriški metodai yra naudingi mokymui.

Paluobių pagrindinės mokyklos pedagogas Andrius Zavistauskas teigė, jog projektas labai naudingas vaikams: „Jie labiau susigyvena tarpusavyje, pradeda vienas kitą vertinti. Manau, kad yra labai gerai pabandyti įsijausti į kito kailį, patirti, ką jis išgyvena.“

„Piliečio žadintuvas“ šūkiu „Pozityvas. Aktyvus jaunimas nesnaudžia“ nuo rugsėjo mėnesio subūrė per 150 mokyklų iš visos Lietuvos. Jie pasiryžę iki mokslo metų pabaigos vykdyti aktyvią pilietinę ir visuomeninę veiklą.

 

Apie „Piliečio ţadintuvo” veiklas galite suţinoti, aplankę šiuos puslapius:

http://www.facebook.com/pozityvas?sk=photos

http://visiskirtingivisilygus.lt/category/bendraamziu-svieteju-platforma/

http://pilietis.delfi.lt/archive/authors.php?id=49892756

 

„Piliečio žadintuvo“ dalyviai dalinsis gerąja patirtimi

Rugsėjo mėnesį prasidėjęs nacionalinis pilietiškumo ir tautiškumo ugdymo projektas „Piliečio žadintuvas“ eina į pabaigą. Gegužės mėnesį devyniose apskrityse vyks veiklų pristatymai ir dalyvių apdovanojimai.

Į gegužės 10 d.Vilkaviškio Kultūros centre (Vytauto g.28) vyksiančią Marijampolės apskrities baigiamąją konferenciją susirinks atstovai iš 10 mokyklų. Renginio metu pedagogai kartu su moksleiviais pristatys nuveiktus darbus, pasidalins gerosiomis praktikomis bei ateities planais.

Nuo rugsėjo mėnesio Menų ir mokymo namai (MMN) ir Nacionalinis socialinės integracijos institutas (NSII) keliavo po Lietuvą su „žadintuvais“ – pilietiškumą ugdančiais metodais. Mokyklų bendruomenes organizatoriai pasitiko šūkiu „POZITYVAS. Aktyvus jaunimas nesnaudžia!”. „Žadintuvai“ kėlė iš snaudulio moksleivius, kvietė tapti pilietiškus ir pradėti kurti tokią aplinką, apie kurią jie svajoja.

Viena iš projekto organizatorių Neringa Jurčiukonytė teigė, jog vykdytos veiklos aktualios visiems: „Visuomenėje gausu mitų, kad patys žmonės negali įsitraukti į jiems rūpimų problemų sprendimus. Taip pat – nėra įsiklausoma į jaunimo poreikius, jų pasiūlymus. Projektas „Piliečio žadintuvas“ įgalino jaunimą spręsti jiems svarbias problemas. Moksleiviai aktyviai įsitraukė į diskusijas apie patyčias, žalingus įpročius, jaunimo santykius su vyresnių kartų žmonėmis, aktualias visuomenei problemas. Per devynis mėnesius trukusį projektą keitėsi dalyvių vertybės. Būti pilietišku, tai nereiškia atlikti darbus priverstinai. Būti piliečiu yra madinga! Pilietiškumas – gyvenimo būdas, įsiklausymas į bendruomenės poreikius“,  – apibendrindama mokslo metų veiklas sakė NSII direktorė. 

Projekto metu moksleiviai susitikdavo du kartus per savaitę. Viena valanda būdavo skirta bendraamžių švietimo metodui. Jo metu jaunimo lyderiai vesdavo užsiėmimus savo bendraamžiams, kurių metu moksleiviai patys bandė ieškoti priežastinių ryšių esamoms problemoms ir jų sprendimo būdams. Moksleiviai kas mėnesį atlikdavo po visuomenei naudingą darbą. Pavyzdžiui, surengdavo bendrus renginius su vienišais pagyvenusiais žmonėmis ar vaikų globos namų auklėtiniais, tvarkydavo apleistus kapus. Anot paties jaunimo, bendra veikla mažino socialinę atskirtį ir diskriminaciją dėl amžiaus, socialinės ar ekonominės padėties.

Antra valanda būdavo skirta pasaulyje pripažintam Forumo teatro metodui, kurį vesdavo pedagogai, socialiniai darbuotojai, psichologai. Prieš 14 metų Menų ir mokymo namų direktorės Rimantos Vaičekonytės į Lietuvą „atvežtas“ neformalaus ugdymo metodas padėjo moksleiviams tiesiogiai pajusti ir išgyventi įvairias situacijas, mokytis bendravimo meno. „Kartų konfliktai, socialinė atskirtis ir dėl to mokyklose kylančios patyčios, smurtas – tai tik keletas iš daugelio temų, nagrinėtų projekto metu. Forumo teatras skiriasi nuo mums įprastų savo interaktyvumu. Į jį tiesiogiai gali įsitraukti ir vaidinantieji, ir žiūrovai. Moksleiviai įsijausdavo į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų vaidmenis, o žiūrovai galėdavo bet kurio metu stabdyti situaciją, diskutuoti, siūlyti problemos sprendimo variantus ir vaidinimą pasukti teigiama linkme. Toks neformalus ugdymo būdas leidžia moksleiviams scenoje išgyventus, išsiaiškintus dalykus pritaikyti kasdieniame gyvenime“,  – apie kiekvienos savaitės užsiėmimus pasakojo R. Vaičekonytė ir pridūrė, jog šioje vietoje kvalifikuotas specialistas yra labai svarbus asmuo, kuris teisinga linkme koordinuoja užsiėmimų struktūrą, padeda vaikams sukurti vaidybines situacijas, jų tema moderuoja diskusiją, sudeda svarbiausius temos akcentus.

Veiklos vykdomos įgyvendinant Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos lėšomis finansuojamą projektą TAPK („Neformaliojo švietimo paslaugų rėmimo sistemos sukūrimas savivaldybėse"), kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Konferencijos programa:

09.00-10.00 - Atvykimas, registracija, pasiruošimas, stendų rengimas 

10.00-11.30 – Oficialioji dalis:

- Sveikinimai (Savivaldybių atstovai, projekto organizatoriai, programos rėmėjai);

- Projekto rezultatų pristatymas;

- Gerųjų patirčių pristatymai (po vieną iš savivaldybės);

- Sertifikatų, pažymėjimų ir dovanų įteikimas.

11.30-12.30 - Dalyvių gerosios patirties mugė; 

12.30-13.30 – Specialus Pozityvo flashmob’as (žmonių antplūdis).

 

 Marijampolės apskrities baigiamosios komferencijos Vilkaviškyje akimirkos--->>>

 

 

              

                                                                                                                      

MOKYMAI

Kriūkų bendruomenės centras  sėkmingai įgyvendina „minkštojo“ projekto ES paramos pagal LEADER programą „Bendruomeniškumas – kaimo ateities garantas“ veiklas. Lapkričio 30 d. –gruodžio 1 d. vyko dekupažo technikos mokymai, o gruodžio 14-15 d. - kalėdinių puokščių ir kompozijų mokymai. Užsiėmimai vyko Kriūkų vidurinėje mokykloje. Mokymus savanoriškos veiklos pagrindais vedė Kriūkų vidurinės mokyklos technologijų mokytoja Jolita Rudzevičiūtė. Šiame projekte mokykla  dalyvauja kaip partnerė, prisidėdama savanorišku darbu, sudarydama galimybes naudotis patalpomis.

Dekupažo mokymų  metu  dalyviai susipažino su dekupažo technologija ir atsiradimo istorija, praktiškai pritaikė įgytas žinias. Šiuose mokymuose dalyvavo 22 bendruomenės nariai. Kiekvienas užsiėmimo dalyvis turėjo galimybę šiuo technikos būdu papuošti  skrynelę. Pasitelkę fantaziją, kūrybinį polėkį, žinias apie spalvų ir formų derinimą, kūrė savo rankų darbo kūrinį. Nors darbo procesas buvo pakankamai ilgas, tačiau laikas neprailgo. Vyravo puiki nuotaika, geros emocijos. Ypač visus nustebino galutinis rezultatas - neįtikėtinai gražios, spalvingos, meniškos skynelės. Tai puiki dovana sau. Išeidamas ne vienas dalyvis prižadėjo, kad norėtų pabandyti dar kartą, nors ši pramoga ne pigi.

Didžiąsias metų šventes dalis bendruomenės narių pasitiko pasipuošę namus pačių darytomis kalėdinėmis kompozicijomis. Į šiuos mokymus  taip pat atvyko 22 bendruomenės nariai, kurie užsiėmimų metu susipažino su kalėdinių puokščių ir kompozicijų kūrimo taisyklėmis (indas, forma, aukštis, spalvos, puošybos elementai). Kiekvienas dalyvis į savo atsineštus indus kūrė savitą kompoziciją, pritaikydamas įgytas žinias ir turimas priemones. Nors iš pradžių buvo nedrąsu pradėti, bet galutinis rezultatas nudžiugino visus. Užbaigus kompozicijas, buvo suorganizuota  darbų paroda-aptarimas. Floristikos specialistė Jolita Rudzevičiūtė pasidžiaugė  ne tik gražiais darbais, bet  atkreipė dėmesį ir į padarytas klaideles, dalijo patarimus, kaip jų išvengti. Mokymų metu vyravo šventinė nuotaika, abipusė tolerancija ir supratimas.

Projekto finansinės paramos dėka visi projekto dalyviai buvo aprūpinti  reikiamomis užsiėmimų priemonėmis.

Mokymuose buvo svarbu ne tik žinios, įgūdžiai, galutinis rezultatas, bet bendrystė ir bendradarbiavimas, patirtos geros emocijos. Išmoktas ne vienas naujas pavadinimas,  praktiškai panaudotos  naujos priemonės ir būdai. Tikimės, kad projekto veiklos prisidėjo prie bendruomenės narių poreikių tenkinimo, partnerystės stiprinimo  tarp įvairių socialinių grupių bei atskirties tarp kaimo ir miesto galimybių mažinimo.

Mokymų akimirkos--->>>

Informaciją ir nuotraukas pateikė  projekto vadovė Daiva Naujokaitienė

 

Mokyklinė tabako, alkoholio bei narkotikų prevencinė programa "Gyvai"

 

2011-2012 m.m. 7 klasėje vykdoma prevencinė programa ,,Gyvai“, kurios pagrindinis tikslas- suteikti mokiniams gyvenimo įgūdžių, reikalingų sveikai gyventi ir nepradėti vartoti tabako, alkoholio bei narkotikų. Mokiniai dalyvauja 12 užsiėmimų, kurių metu mokosi bendrauti, kritiškai ir kūrybiškai mąstyti, apginti savo nuomonę, atpažinti bendraamžių poveikį, susipažįsta su alkoholio, tabako ir narkotikų keliama žala.

        Septintokų tėvai pakviesti dalyvauti 3 praktiniuose seminaruose: ,,Geriau supraskime paauglius“, ,,Auginti paauglį- reiškia augti kartu“, ,,Taisyklės šeimoje ir geri tėvų- vaikų santykiai“. Jų metu tėvai turės galimybę įgyti žinių apie paauglystę, diskutuoti, dalintis patirtimi bei kartu su kitais tėveliais ieškoti būdų, kaip geriau suprasti vaikus, atstatyti ir palaikyti gerus santykius bei lengviau jaustis netikėtose situacijose, vaikui keliaujant didesnio savarankiškumo keliu.

        Prevencinę programą ,,Gyvai“ mūsų mokykloje vykdo socialinė pedagogė V. Pinkevičienė.

 

Ankstyvosios prevencijos programa  „Įveikiame kartu“

 

Tikslas - ugdyti pozityvius vaikų bendravimo ir problemų sprendimo įgūdžius ir užkisti kelią įvairių priklausomybių, destruktyvaus ir savidestruktyvaus elgesio įvairių formų atsiradimui bei gerinti bendrą emocinę vaiko savijautą.

Atlikdami žaismingas užduotėles, vaikai mokysis suvokti savo jausmus, įžvelgti sunkius jausmus sukėlusias priežastis, rasti išeitį iš keblių situacijų.

Siūlomos problemos labai aktualios priešmokyklinio amžiaus vaikams ir pirmaklasiams:

  • Kaip pasijusti gerai bendraamžių grupėje;
  • Kaip susidraugauti;
  • Kaip išsaugoti draugystę;
  • Ar visas paslaptis dera saugoti;
  • Kaip įžvelgti problemą;
  • Kaip ją spręsti;
  • Kaip rasti tinkamą išeitį;
  • Ką daryti, jei prie tavęs priekabiauja;
  • Kaip pasakyti ‚ne‘;
  • Kaip reaguoti į nesėkmę;
  • Ką daryti, jei pasielgei netinkamai.

Pratybų knygelė kviečia tėvus ir pedagogus būti greta vaiko šiuo iššūkių kupinu jo gyvenimo laikotarpiu.

Tėvams ir pedagogams skirtame lape pateikti paaiškinimai, su kokiomis problemomis ir kodėl susiduria vaikai, kokie būdai padeda jiems tas problemas sėkmingai įveikti.

Plačiau www.vaikolabui.lt

Šią programą 2011-2012 m. vykdo 3 klasės mokiniai, mokytoja D.Naujokaitienė.

Programos koordinatoriai VšĮ „Vaiko labui“.

 

      

 

Programa Antras žingsnis (Second Step)

Nuo 2011-2012 m.m. mūsų mokykloje pirmoje ir ketvirtoje klasėse vykdoma programa “Antras žingsnis” (Second step). Ją vykdo mokytojos Gintarė Skrickutė ir Zita Bastienė.

Programa “Antras žingsnis” (Second step) - struktūruota, aiški, paprasta naudoti,  įdomi ir duodanti realią naudą vaikams, kurią nuo 2004 metų pradėjo vykdyti Paramos vaikams centras.

Programa „ Antras žingsnis“   – tai socialinius – emocinius įgūdžius ugdanti bei stiprinanti programa. Jos esmė - mažinti vaikų agresyvų elgesį, išmokyti vaikus  susitvarkyti su savo jausmais, atsispirti impulsyviam elgesiui, išspręsti konfliktus, išspręsti problemas ir suprasti savo elgesio pasekmes. Nuo šios programos įgyvendinimo pradžios mokytojai, savo klasėse dirbę su „ Antrojo žingsnio“ programa, pateikė įvairių atsiliepimų, patvirtinančių programos ilgalaikį veiksmingumą.  Pasak mokytojų, vaikai išmoko būti laisvesni, nebijoti reikšti savo nuomonę, surasti daugiau ir įvairesnių sprendimų,  išmoko reikšti savo jausmus žodžiu, o ne muštynėmis, sumažėjo agresyvių konfliktų sprendimo variantų, be to, vaikai, dalyvaujantys programoje,  gebėjo labiau sukaupti dėmesį, pradėjo geriau mokytis.  Jau šiandien yra patvirtinta specialistų, kad yra tiesioginis ryšys tarp  vaikų socialinių – emocinių įgūdžių bei pasiekimų moksle.

 

BPD

Tikslai ir uždaviniai

 

Mokykla – tarptautinių projektų dalyvė

 BENDRASIS PROGRAMAVIMO DOKUMENTAS

     Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos finansuojamas projektas „Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų mokytojų kompetencijos tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo“ ĮGYVENDINANT 2004-2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 2.4 PRIEMONĘ „MOKYMOSI VISĄ GYVENIMĄ SĄLYGŲ PLĖTOJIMAS“ 2006-2008 m.

     Projekto vykdytojas - Kriūkų vidurinė mokykla. Partneriai - Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinės mokyklos.
     Projekto tikslas: Pakelti Šakių rajono Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo, Plokščių vidurinių mokyklų mokytojų kvalifikaciją.

Projekto uždaviniai:

1. Apmokyti mokytojus užsienio (anglų, vokiečių) kalbų.
2. Didinti mokytojų kompiuterinio raštingumo žinias ir įgūdžius.
3. Pritaikyti mokytojų kompetenciją prie rinkos pokyčių.

    Šiuolaikiniam mokytojui būtinos naujos kompetencijos, norint prisitaikyti prie naujo mokytojo vaidmens žinių visuomenėje. Mokyklose reformų diegimo sėkmė priklauso nuo to, kaip jas priima ir perteikia mokytojas. Todėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo sritis yra labai svarbi visame švietimo reformos kontekste. Projektas bus įgyvendinamas organizuojant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo (pagal ECDL mokymo programą) mokymus mokytojų darbo vietoje, mokyklose.
     Šiuo metu vyksta viešųjų pirkimų dokumentų mokymo paslaugoms pirkti derinimas su ESF agentūra.

      Po viešųjų pirkimų komisijos posėdžio lapkričio 16 d. paaiškėjo mokymus vykdysiančios įmonės. 

Administruojantis personalas

Projekto vadovė S.Sutkuvienė

                            Telef. 8 616 71399, el.p. kriukai35@yahoo.com

Projekto finansininkė R.Liutkutė

                            Telef. 8 614 29610, el.p. regutester@gmail.com

Asmuo, atsakingas už stebėseną D.Tamulaitienė

                            Telef. 8 610 02107 , el.p. danatamulaitiene@yahoo.com

Taip pat su projekto vykdymu susijusiais klausimais galima kreiptis į mokyklos direktorę L.Liutvinienę,

                            mob. telef. 8 614 29612, el. p. lilijal@kriukai.sakiai.lm.lt

                            mokyklos telefonas 8 345 42160

 

Užsienio kalbų (anglų ir vokiečių) mokymai

 

 2008 m.užsienio kalbų mokymosi tvarkaraščiai.
    2008 m. sausio – kovo mėn. toliau vyko užsienio kalbų mokymai B1 lygiu. 36 dalyviai baigė anglų kalbos mokymus ir gavo pažymėjimus. 7 dalyviai  - vokiečių kalbos.

2007 m. gruodis

     Baigėsi trečiasis užsienio kalbų mokymo etapas. Anglų kalbos mokymai vyko rugpjūčio-gruodžio mėn.  pagal A2 (Prie-Intermediate) lygio kursą 100 akad. val. 58 dalyviai mokymus sėkmingai baigė ir gavo lygį patvirtinančius pažymėjimus.

 

    Vokiečių kalbos mokymai vyko rugsėjo-gruodžio mėn. Devyni dalyviai baigė A2.2. lygio mokymus ir gavo pažymėjimus.

 

 

 

 


Tarptautinis kvalifikacijos kėlimo seminaras Vokietijoje ir Anglijoje

  Spalio 27 – lapkričio 3 dienomis trys Šakių rajono vidurinės mokyklos, vykdydamos projektą „Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų mokytojų kompetencijos tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo“, vyko į tarptautinį kvalifikacijos kėlimo seminarą „Sėkmingo ugdymo proceso organizavimas: mokymosi motyvacijos skatinimas, įgytų žinių integravimas, bendradarbiavimas“  Vokietijoje ir Anglijoje.
    Seminaro metu bendraudami su Vokietijos ir Jungtinės Karalystės mokyklų pedagogais galėjome tobulinti projekto metu vykstančiuose mokymuose įgyjamus užsienio kalbų įgūdžius, susipažinti su mokinių motyvacijos skatinimo būdais, aptarti, kokias mokymosi motyvaciją žadinančias technikas verta taikyti ir adaptuoti Lietuvoje, o tai pat galėjome užmegzti ryšius tolesniam mokyklų bendradarbiavimui. Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų mokytojai prie komunikacinės kompetencijos papildomai plėtojo ir šias bendrąsias kompetencijas: edukacinių idėjų ir technologijų taikymo, mokinio pažinimo ir vertinimo, motyvavimo ir paramos mokiniui, efektyvios veiklos, mokymosi visą gyvenimą ir darnaus vystymosi.
    Mokytojai lankėsi Vokietijos Marijos Kiuri vardo gimnazijoje Liudwigsfelde, esančiame netoli Berlyno, kurioje seminaro dalyviai  susitiko su įstaigos vadovais (direktorius Volher Freitag) bei pedagogais. Vyko paskaita ir diskusija „Pedagoginė patirtis skatinant mokymosi motyvaciją Vokietijos mokyklose“.
    Anglijoje seminaro dalyviai lankėsi  Oxfordo „The lake school of english“, kurioje mokyklos direktorė Carmel Engin maloniai diskutavo su mūsų mokytojais apie tai, kaip būtų galima pasiremti gerosios patirties pavyzdžiais ir protingai adaptuoti motyvacijos skatinimo technikas Lietuvoje („Motyvacinių technikų panašumai, privalumai ir trūkumai Lietuvos ir Jungtinės Karalystės švietimo sistemose“). „London Film School“ Londone susitikę su mokyklos vadovu Alan Bernstein išsiaiškinom, kokius vaidmenis atlieka šių dienų Anglijos mokytojas, kokios kompetencijos jam aktualiausios, kaip jis jas plėtoja (kvalifikacijos tobulinimo sistema), kaip vertinamos mokymosi visą gyvenimą ir darnaus vystymosi kompetencijos. Susitikime su Londono švietimo institucijų atstovais Queen Ethelburga‘s koledže išklausėme Steven Jandrell paskaitą, po kurios buvo organizuota diskusija apie tai, kokias kompetencijas plėtoja Jungtinės Karalystės mokytojai, kaip jos dera su mokymosi visą gyvenimą ir darnaus vystymosi kompetencijomis, kokioms mokytojų kompetencijoms skiriamas ypatingas dėmesys Anglijoje, ar Londono pedagogai yra susipažinę su kitų Europos šalių mokytojų kompetencijomis, buvo pasidalinta gerąja patirtimi.
    Laisvalaikiu mokytojai susipažino su Vokietijos ir Anglijos istoriniu ir kultūriniu paveldu. Pažintinės kelionės po Berlyną metu grožėjomės Aleksandro aikšte, Brandenburgo vartais, Vokietijos parlamentu – Reichstagu. Anglijoje žavėjomės Oxfordo architektūra ir vakariniu Londonu, lankėmės Vindzoro rūmuose, Tauerio tvirtovėje, Madame Tussaud vaškinių figūrų muziejuje.
    Seminaro dalyviai gavo tarptautinius kvalifikacijos pažymėjimus. Po seminaro atlikta seminaro vertinimo anketos analizė, parodė, kad kalbinėje aplinkoje lavėjo projekto metu įgyti bei jau turimi kalbiniai įgūdžiai, susipažinta su minėtų  Europos šalių  mokyklų patirtimi organizuojant sėkmingą ugdymo procesą, užmegzti kontaktai tolesniam bendradarbiavimui.

       

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

***

 

        2007 m. rugpjūčio - gruodžio mėn. vyksta anglų kalbos mokymai Pre-intermediate (A2) lygiu. Penkiose grupėse mokosi 56 dalyviai. Mokymai vyksta Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinėse mokyklose.


***

        2007 m. rugpjūčio - gruodžio mėn. vyksta vokiečių kalbos mokymai. Mokosi 9 dalyviai. Mokymai vyksta Lukšių Vinco Grybo vidurinėje mokykloje.
        Užsiėmimų tvarkaraščiai: užsienio kalbų

 

 

Užsienio kalbų mokymus vykdys:
Viešoji įstaiga
„American English School“
Alytaus filialas, Alytus, Naujoji g. 3 

Anglų ir vokiečių kalbų mokymai prasidės sausio 8 d.
Anglų k. mokysis 26 mūsų mokyklos mokytojai, vokiečių – 3.

***

Sausio 8 d. prasidėjo anglų ir vokiečių kalbų mokymai:






 


 

 

 

Užsiėmimų tvarkaraščiai: užsienio kalbų
                               

     Anglų kalbos mokosi 7 grupės po 10-12 dalyvių. Dirba dėstytojos: A. Cibulskienė, D. Kudulė, I. Martinkaitienė. Vokiečių kalbos mokosi viena grupė (13 dalyvių). Dėstytoja D. Vaitkevičienė. Užsiėmimai vyksta du kartus per savaitę. 

     Septynios anglų kalbos grupės sausio – kovo mėn. mokėsi 100 akademinių valandų ir baigė Pradedančiųjų (Beginner) lygio kursą. 81 dalyvis gavo Pradedančiųjų (Beginner) lygio pažymėjimus.

 

 


     2007 m. gegužės mėn. 12 vokiečių kalbos mokymų dalyvių baigė 120 akademinių valandų Fortgeschrittene (A2) lygio kursą ir gavo pažymėjimus.

 

         2007 m. birželio 18-19 d. Birštone Plokščių vidurinės mokyklos mokytojams, 20-21 d. Kriūkų vidurinės mokyklos mokytojams, 26-27 d. Lukšių Vinco Grybo vidurinės mokyklos mokytojams, užsienio kalbų mokymų dalyviams, vyko dešimties akademinių valandų seminarai kompiuterinėje kalbų mokymo laboratorijoje:

 

 

 

    
     2007 m. balandžio – birželio mėn. septynios anglų kalbos grupės (81 dalyvis) mokėsi 100 akademinių valandų, baigė Elementary (A1) lygio kursą ir gavo pažymėjimus:
 

 

 

Kompiuterio raštingumo kursai

 2008 m. sausio mėn. Kriūkų ir Plokščių vidurinių mokyklų 24 dalyviai baigė mokymus pagal ECDL programą, išlaikė paskutiniuosius testus ir gavo pažymėjimus. Visi mokymai pagal ECDL programą baigti.

    2008 m. sausio – kovo mėn. 10 dalyvių mokėsi pagal „Elektroninio dizaino ir leidybinių programų pagrindų“ programą ir gavo pažymėjimus; 9 dalyviai mokėsi pagal „Mathcad ir MS Access duomenų bazių valdymo“ programą ir gavo pažymėjimus.

       Sausio-kovo mėn. vyksta 48 akademinių valandų mokymai vienai grupei (10 dalyvių) pagal Elektroninio dizaino ir leidybos pagrindų programą ir vienai grupei (9 dalyviai) pagal Mathcad pagrindų ir MS Access duomenų bazių valdymo programą.


       

 

***

        2008 m. kompiuterinio mokymo užsiėmimų tvarkaraščiai.

 

        Kompiuterinio raštingumo mokymus vykdys:
Liudmilos Norkaitienės individuali įmonė
Jurbarkas, V.Kudirkos g. 7

***


     Kompiuterinio raštingumo mokymai prasidės sausio 15 d. Mokysis 12 mūsų mokyklos mokytojų.
Kompiuterinio raštingumo mokymai pradedantiesiems vyks Lukšių Vinco Grybo vidurinėje mokykloje visų trijų projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojams.

 

     Sausio 16 d. prasidėjo kompiuterinio raštingumo mokymai, pagal ECDL mokymo programą:


 

 

     Užsiėmimų tvarkaraščiai:  kompiuterinio raštingumo

     Kompiuterinio raštingumo mokosi 4 grupės po 12-13 dalyvių. Viena grupė mokosi pagal ECDL START programą, trys grupės – pagal ECDL pagrindiniam pažymėjimui gauti programą. Mokymai vyksta vieną kartą per savaitę po 4 akademines valandas. Visas grupes moko dėstytoja Liudmila Norkaitienė.

     2007 m. balandžio mėn. 13 dalyvių baigė ECDL START mokymus ir gavo pažymėjimus apie išklausytą kursą.
     38 dalyviai baigė  ECDL 48 valandų mokymus, išlaikė 7 modulių testus ir gavo pažymėjimus.

     Įteikti ECDL pažymėjimai:

 

 

 

        2007 m. rugsėjo – gruodžio mėn. vyks ECDL mokymai keturioms dalyvių grupėms;
Elektroninio dizaino ir leidybos programų pagrindų mokymai – trims dalyvių grupėms.

        2007 m. rugsėjo - gruodžio mėn. vyksta:
        1. elektroninio dizaino ir leidybos programų pagrindų mokymai (48 akademinės val.). Mokosi 30 dalyvių trijose grupėse. Mokymai vyksta Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinėse mokyklose.

        2. ECDL mokymo programa (48 akademinės val.). Mokosi 46 dalyviai keturiose grupėse.
        Užsiėmimų tvarkaraščiai: kompiuterinio mokymo


    2007 m. gruodis

 Rugsėjo – gruodžio mėn. visose trijose mokyklose vyko 48 akad. val. mokymai pagal „Elektroninio dizaino ir leidybos programų pagrindų“ programą. Mokėsi 31 dalyvis trijose grupėse. Visi dalyviai baigė kursą ir gavo pažymėjimus.

   

 

 

     

39 dalyviai keturiose grupėse mokėsi pagal ECDL programą. 15 dalyvių Lukšių Vinco Grybo vidurinėje mokykloje programą baigė, išlaikė testus ir gavo ECDL pažymėjimus. 23 dalyviai (13 Kriūkų vidurinės mokyklos ir 10 Plokščių vidurinės mokyklos) mokymus baigs 2008 m. sausio mėn.

 

 

  

Renginiai

Projekto rezultatai džiuginantys. Surengti 22 anglų kalbos mokymai (2200 akademinių valandų), kuriuose dalyvavo 87 mokytojai. Vokiečių kalbos mokymuose dalyvavo 14 mokytojų, surengti 3 mokymai (300 akademinių valandų). Kompiuterinio raštingumo mokėsi 90 mokytojų, surengti mokymai pagal ECDL programą (8 mokymai), Elektroninio dizaino ir leidybos pagrindų programą (4 mokymai), Matchad ir MS Access duomenų bazių valdymo pagrindų programa (vienas mokymas). Iš viso projekto veiklose dalyvavo 125 dalyviai.
    Projekto metu mokytojai dalyvavo tarptautiniame kvalifikacijos kėlimo seminare Vokietijoje ir Anglijoje „Sėkmingo ugdymo proceso organizavimas: mokymosi motyvacijos skatinimas, įgytų žinių integravimas, bendradarbiavimas“. Seminare užmegzti kontaktai bendradarbiavimui tarp mokyklų, mokymosi motyvacijos samprata aptarta trijų šalių mokytojų patirties pagrindu, gerintos ir gilintos projekto metu organizuotuose mokymuose įgytos kalbinės žinios ir įgūdžiai. Seminare dalyvavo 54 mokytojai. Kitame kvalifikacijos kėlimo seminare „Projektų valdymas“ dalyvavo 40 mokytojų, kurie susipažino su projekto valdymo procesais, komandos formavimo, planavimo ir rengimo ypatumais.
    Projekto dalyviai džiaugėsi sudarytomis galimybėmis mokytis, bendradarbiaujant tobulinti savo kvalifikaciją, semtis darbo patirties. Daugelis projektų dalyvių patenkinti ne tik tuo, kad įgijo naujų žinių, buvo džiugus  pats mokymosi procesas. Anot Plokščių mokyklos matematikos ir informatikos mokytojo Vidmanto Ambraso, kartu buvo džiaugtasi bendramokslių sėkme, įdomiuose renginiuose susirasta naujų draugų, atrasta nauja bendradarbiavimo patirtis. Lukšių vidurinės mokyklos informatikos mokytojas Antanas Burkšaitis mano, kad padarytas didelis šuolis mokytojų kvalifikacijose. Mokytojo nuomone, tam, ką davė projektas mokytojams, būtų reikėję ne vienerių metų.
    Šiandien mokytojai yra įsitikinę, kad  projektas jiems suteikė ne tik galimybes mokytis, bet  padėjo atrasti ir motyvaciją mokymuisi.  „Įgijau ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, kuriuos sėkmingai naudoju darbe. Nuoširdus bendradarbiavimas, kompetentingas dėstymas leido pasiekti laukiamų rezultatų. Tikimės, kad įgyta patirtis ir žinios prisidės prie ugdymo modernizavimo ir kokybės gerinimo“ (Daiva Naujokaitienė, Kriūkų vidurinė mokykla).
    Kovo mėnesio pabaigoje įvyko projekto baigiamoji konferencija, kurioje dalyvavo projekto dalyviai mokytojai, Šakių rajono mokyklų vadovai, Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, rajono vadovai.  „Ši konferencija – prasmingas finišas darbų, pradėtų dar 2005 metų rudenį. O projekto tikrasis rezultatas bus apčiuopiamas tik po ilgesnio laiko, nes mokytojai sukauptas žinias nelaiko savyje, dalijasi jomis su savo mokiniais“, - pradėdama konferenciją kalbėjo Plokščių vidurinės mokyklos direktorė Nijolė Bitinienė. Konferencijoje apžvelgti svarbiausi projekto rengimo ir vykdymo momentai, sunkumai ir, be abejo, rezultatai.
    Kriūkų vidurinės mokyklos direktorė Lilija Liutvinienė savo pranešime  kalbėdama apie projekto reikšmę mokykloms teigė, kad vykdant projektą buvo sukaupta daug vertingos patirties, įsitikinta, kad projektai atveria vis naujų galimybių, skatina dirbti kūrybingai. Nuolatinis mokymasis yra geriausias būdas neatsilikti nuo nuolat besikeičiančio pasaulio. Projektas įrodė, kad kaimo mokyklose vyksta pozityvi kaita, kad jos pasirengusios rasti tinkamą vietą Lietuvos švietimo sistemoje.
    Projektą, kaip gerą pavyzdį kitoms mokykloms, įvardijo ne vienas konferencijos dalyvis bei pranešėjas. Švietimo ir mokslo ministerijos  valstybės sekretorius Dainius Numgaudis džiaugėsi, kad nedidelės kaimo mokyklos galėjo „pačiupinėti“ ES paramą ir labai tikslingai ją panaudoti.  Sekretoriaus teigimu, ypač svarbu, kad prie mokymosi visą gyvenimą iniciatyvos prisidėtų visi regionai, nes Lietuva smarkiai atsilieka nuo ES vidurkio.
    Pasak ŠMM ES paramos koordinavimo departamento direktoriaus Aurimo Morkūno, tikimasi, kad mokyklos toliau noriai rengs projektus ir juos vykdys, nes ketinama palengvinti jų rengimo tvarką. „Džiaugiuosi, kad šis nedidelis ir elegantiškas projektas buvo taip gerai parengtas“, - teigė A. Morkūnas.
   
Palankių vertinimų mokyklų vadovės sulaukė ir iš kitų konferencijos pranešėjų: ESFA Projektų administravimo departamento projekto vadovo Simono Mockevičiaus bei vertinimo departamento projektų vadovės Oksanos Mažeikaitės, ŠMM Švietimo organizavimo skyriaus vyr. specialistės Ritos Mačiulienės, ŠMM Tęstinio mokymo skyriaus vedėjo Ričardo Totoraičio, rajono vicemero Algimanto Damijonaičio, Švietimo ir sporto skyriaus vedėjos Vydos Pranckevičienės bei mokymus vykdžiusių įstaigų vadovių Irenos Mazaliauskaitės bei Liudmilos Norkaitienės.
     Pranešimus apie ES paramos galimybes, kintantį mokytojo vaidmenį ugdymo procese skaitė PPRC direktoriaus pavaduotoja Daiva Drungilienė, Jurbarko švietimo centro direktorė Živilė Sabaliauskienė ir Marijampolės apskrities Regioninės plėtros departamento direktorė Daiva Strolienė.
    Už puikią galimybę mokytis drauge, tobulinti kvalifikaciją ir išmokti naujų dalykų bei komandinio darbo įgūdžių, bendradarbiauti su kolegomis iš kitų mokyklų konferencijoje dėkojo ir patys projekto dalyviai. „Jūs vedėte šį laivą per visai nežinomus vandenis, tačiau sugebėjote išlaviruoti ir neužplukdėte jo nei ant seklumų, nei ant rifų, o saugiai atplukdėte mus į uostą. Galit ir vėl kelti bures, o mes drąsiai sėsime į jūsų laivą“, - dėkodama projekto vadovėms kalbėjo mokytoja Vilija Venienė.
   
Projektas baigtas. Šiandien belieka pasidžiaugti, kad jis buvo naudingas ir viltingai žiūrėti į ateitį – Švietimo ir mokslo ministerija parengė „Mokymosi visą gyvenimą užtikrinimo strategijos ir jos įgyvendinimo veiksmų plano pakeitimo projektą“. Vienas iš pagrindinių  šio projekto tikslų – numatyti ir apibrėžti mokymosi visą gyvenimą sistemos plėtros kryptis ir jų įgyvendinimo priemones, akcentuojant profesinio mokymo ir suaugusiųjų tęstinio mokymo sritis. Taigi, mokymasis visą gyvenimą tapo būtinybe. 

            2008 m. kovo 28 d. 10 val. vyks projekto baigiamoji konferencija
    „Pušyno stovyklos“ konferencijų salėje (Jadagonių kaimas, Zapyškio seniūnija, Kauno rajonas)
        Renginyje dalyvaus Švietimo ir mokslo ministerijos,  Europos socialinio fondo agentūros, Marijampolės apskrities viršininko administracijos ir Šakių rajono savivaldybės administracijos atstovai, Šakių rajono mokyklų vadovai, projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojai.
        Konferencijoje bus analizuojama  mokyklų patirtis  dalyvaujant ES projektuose, aptariamos mokyklų galimybės dalyvauti naujuose ES projektuose, diskutuojama mokyklų veiklos atnaujinimo klausimais.
        Konferencijos programa:

        "Projekto eiga ir rezultatai", Lilija Liutvinienė
        "Kintantis mokytojo vaidmuo ugdymo procese",  Daiva Drungilienė.
        "ESF remiami projektai - išmoktos pamokos ir naujos galimybės", Oksana Mažeikaitė

        Konferencijos akimirkos:















 

 

 

SEMINARAS „PROJEKTŲ VALDYMAS“

 

2008 m. sausio 24-26 d.d. Palangoje vyko 24 akademinių valandų seminaras „Projektų valdymas“. Dalyvavo 40 visų trijų mokyklų mokytojų. Seminarą organizavo VšĮ „NPR“, vedė lektorė Regina Karvelienė.

Seminaro tikslas - suteikti dalyviams žinių ir įgūdžių apie nacionalinių ir tarptautinių projektų rengimą ir įgyvendinimą. Dalyviai sužinojo, kuo projektų valdymas skiriasi nuo kitų vadybos formų bei kodėl jis laikomas pagrindine šio laikmečio darbų organizavimo forma, kas įtakoja projekto sėkmę/nesėkmę, kaip besikeičiantys išorės faktoriai veikia projektus, kaip projektų komandos turi reaguoti į aplinkos pasikeitimus, kaip valdyti projektą visos organizacijos kontekste.

Dalyviai gavo žinių apie projekto koncepciją, projektų ciklo vadybą, rengimo ypatumus, valdymo procesus, fondus ir programas, ES struktūrinius fondus, dirbo komandinį-praktinį darbą.

Lektorė taikė įvairias darbo formas – pateikė teorinę medžiagą, praktines užduotis, organizuotas darbas grupėse.

Dalyviai nurodė, kad mokymosi medžiaga buvo naudinga, kokybiškai parengta ir pateikta, praktiniai užsiėmimai padėjo geriau suprasti dėstomą medžiagą, lektorė atsakė į visus rūpimus klausimus, dauguma tikisi įgytas žinias panaudoti savo darbe.

 

 

 








 

   

        ***

            2007 m. birželio 1 d. Marijampolės apskrities švietimo centre vyko konferencija „Mokymosi visą gyvenimą strategija: suaugusiųjų švietimo poreikiai ir galimybės Marijampolės regione", kurioje pranešimą tema „Mokytojai mokosi visą gyvenimą. Mokyklų patirtis" skaitė ir dalijosi projekto įgyvendinimo patirtimi Kriūkų vidurinės mokyklos direktorė Lilija Liutvinienė.

 



            2007 m. gegužės 24 d. kaip sėkmingai vykdomas projektas dalyvavome Finansų ministerijos kvietimu ES paramos mugėje „Regionų lyderiai“, kuri vyko Lietuvos parodų ir konferencijų centre „Litexpo“. ES paramos mugėje „Regionų lyderiai" apie 80 ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo remiamų projektų vykdytojai pristatė savo įgyvendintus ar įgyvendinamus projektus. Šio renginio tikslas –  atskleisti visuomenei ES struktūrinių fondų ir Sanglaudos fondo paramos Lietuvai mastą, parodyti remiamų projektų įvairovę, iš pirmųjų lūpų pristatyti sėkmingai įgyvendinamų ar jau įgyvendintų projektų rezultatus, pasidalinti gerąja patirtimi.
            Mugės dalyviai, ES paramą administruojančios institucijos, svečiai iš Europos Komisijos susibūrė ne tik pasidalinti patirtimi, bet ir apdovanoti regionų lyderius, išrinktus vykusio virtualaus balsavimo metu:


   

 

 

   

 


***

            Kovo 27 d. įvyko užsienio kalbų mokymų aptarimas, kuriame dalyvavo visų trijų mokyklų atstovai ir VšĮ „American English School" direktorė.

 

 

 

***

            2006 m. gruodžio 19 d. 14.00 val. Šakių viešojoje bibliotekoje vyko projekto „Kriūkų, Lukšių Vinco Grybo ir Plokščių vidurinių mokyklų mokytojų kompetencijos tobulinimas, mokant užsienio kalbų ir kompiuterinio raštingumo“ pristatymas.

 

 

 

 

Projekto pristatymas...

 

 

 DAUGIAŠALĖS   COMENIUS  PARTNERYSTĖS

                                       P R O J E K T A S

„Tavo gyvenimas – mano gyvenimas – mūsų gyvenimas:  4 Europos

              šalių jaunuolių panašumai ir skirtumai“

Dein Leben - Mein Leben - Unser Leben: Gleichheit oder Unterschiedlichkeit im Leben von europäischen Jugendlichen aus 4 Ländern

           P R O J E K T O     P A R T N E R I A I

Haupt- und Realschule Weyhausen

Koordinatorius Michael Lüer

 

Гимназия с преподаване на чуждие езици „Христо Ботев”

Gimnazija s prepodavane na chuzhdi ezici “Hristo Botev”

Koordinatorė Radka Georgieva

 

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 3  w Gorzowie Wlkp.

Gimnazjum Nr 3  w Gorzowie Wlkp.

Koordinatorė Magdalena Gora

 

Šakių rajono Kriūkų vidurinė mokykla

Koordinatorė Vida Masteikienė

 

                                 PARTNERYSTĖS TIKSLAI:

-geografijos, istorijos žinių tobulinimas apie savo ir partnerių šalis. Kultūrų pažinimas.

-užsienio kalbų mokymosi motyvacijos didinimas;

- šnekamosios užsienio kalbos įgūdžių tobulinimas projektinių susitikimų metu;

-mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, įtraukimas į projekto veiklą;

-tolerancijos ir atviro požiūrio į kitų šalių kultūras skatinimas.

 

Projekto metu veiklos temos ir problemos bus keliamos iš mokinių aplinkos (šeima, mokykla, laisvalaikis). Nuo individualaus požiūrio bus pereinama prie supratimo apie jaunimo gyvenamosios aplinkos panašumus ir skirtumus šalyse partnerėse.

 

PRIEMONĖS TIKSLUI PASIEKTI:

 

Pasikeitimas konkrečiomis, projekto metu sukurtomis priemonėmis;

Pastovus pasikeitimas informacija projektinių susitikimų metu bei elektroniniais laiškais.

Bendradarbiaujant ir kooperuojantis visiems projekte dalyvaujantiems mokytojams.

 

Comenius 1.1.

Mokykla – tarptautinių projektų dalyvė

SOCRATES COMENIUS 1.1

     Tarptautinis projektas „Ekologiniai broliai“ pagal Socrates Comenius 1.1 programą (koordinatorė mokytoja Vida Masteikienė). 2004-2007 m.

 Šiai veiklai įvykdyti buvo skirta Europos Sąjungos Socrates/Comenius 1
        programos dotacija
  

              

   Tikslai:

v susipažinti su vietovės gamtine aplinka
v padėti suvokti, kokią grėsmę ateinančioms kartoms kelia neapdairus žmonių elgesys su gamta
v stiprinti atsakomybės jausmą už aplinkos apsaugą
v mokytis gyventi ekologiškai
v vystyti ekologinės gyvensenos įgūdžius vietinėje bendruomenėje
v sąmoningas dalyvavimas vietiniuose, regioniniuose ir respublikiniuose renginiuose apie aplinkos apsaugą
v mokyti jautrumo supančio pasaulio grožiui
v formuoti saikingo gamtos išteklių naudojimo įgūdžius
v stiprinti įsitikinimą, kad švari aplinka teigiamai veikia žmogaus psichiką ir fiziologinį vystymąsi

KOORDINATORĖ - GIMNAZJA PUBLICZNE IM. JANA PAWLA II REJOWIEC FABRYCZNY, LENKIJA
PARTNERĖ
– TAKEV
ÖZEL İLKÖĞRETIM OKULU, NARLIDERE IZMIR, TURKIJA
PARTNERĖ
– ŠAKIŲ RAJONO KRIŪKŲ VIDURINĖ MOKYKLA, LIETUVA


         2007m. gegužės 12-16 dienomis Kriūkų vidurinėje mokykloje viešėjo svečiai iš Lenkijos bei Turkijos. 23 žmonių delegacija lankėsi pagal Socrates/Comenius projektą „Ekologiniai broliai“, kurį Kriūkų vidurinė mokykla drauge su partneriais vykdė trejus metus.
        Svečiams buvo surengtos ekskursijos į Rumšiškių liaudies ir buities muziejų, Kauną, Vilnių, Panemunių regioninį parką.
        O kad net trejus metus tęsęsis projektas neišnyktų iš atminties, mokyklos kiemelyje kiekviena projekte dalyvavusi mokykla pasodino po savo medelį - gyvą ir amžiną šios pažinties ir draugystės tąsos simbolį. Prie kiekvieno medelio padėjo po tris akmenis, primenančius trijų šalių draugystę.
        Paskutinės vakaronės metu moksleiviai grožėjosi savo ir draugų piešiniais gamtos tema ir pačių sudaryta komisija išrinko tris geriausius darbus iš kiekvienos mokyklos. Šių darbų nuotraukos bus įtrauktos į turkų leidžiamą mokyklos žurnalą.

 

 

 

 


 

 

 

 



 

 

 

2006 m. spalio 21 – 25 dienomis įvyko projektinis susitikimas Turkijoje, Izmiro mieste.
     Įkvėpę gaivaus, vis dar vasariško Egėjo jūros oro, pilni pačių geriausių įspūdžių, laimingai sugrįžome namo.
     Svetingų šeimininkų dėka daug pamatėm bei patyrėm malonių akimirkų.
     Aplankėme mokyklą, apžiūrėjome per vasarą iškilusį priestatą, naująją valgyklą, kabinetus, iš apžvalgos aikštelės gėrėjomės miestu. Kartu su turkų ir lenkų mokiniais dalyvavome projekto veiklos akcijoje „Išvalykime pakrantę“, lankėmės Izmiro terminių vandenų centre, Agoros antikinėje gatvėje.
      Izmiras yra milijoninis miestas, išsidėstęs Egėjo jūros pakrantės įlankose. Prie vienos iš įlankų yra Češmės (Çeşme) rajonas – užsienio turistų ir pačių turkų pamėgtas uostamiestis. Šio priemiesčio simbolis – Češmės pilis. Su malonumu apžiūrėjome pilį, gėrėjomės jūra ir uostu.
      Paskutinė vizito diena buvo skirta kito priemiesčio aplankymui. Alačati (Alaçati) yra taip pat mielai turistų lankoma vieta, garsi savo buriavimo centru. Čia apžiūrėjome miestelį su jo pagrindinėje gatvelėje įsikūrusiomis amatininkų parduotuvėlėm ir antikinių daiktų turgumi. Pakilę į kalną, apžiūrėjome vėjo jėgaines, kurios aprūpina miestelį elektros energija.
        Anksti ryte išskridę iš Izmiro, lietingą pavakarę parskridome į Rygą. Čia dar turėjome laiko apžiūrėti senamiestį.
        Ši kelionė paliko neišdildomą įspūdį ir mokinėms
: devintokei Laurai Patašiūtei, dešimtokei Akvilei Sutkaitytei, ir mokytojoms – projekto koordinatorei Vidai Masteikienei bei direktorei Lilijai Liutvinienei.
        Comenius mokyklinio ugdymo programos dėka mes, maža kaimo mokykla, turime galimybę aplankyti tolimas šalis, susipažinti su tų šalių kultūromis, lavinti užsienio kalbos įgūdžius, demokratėti ir keisti požiūrį į vertybes.
       Kitas projektinis susitikimas numatytas 2007 m. balandžio mėn. Lenkijoje Rejowiec Fabryczny mieste.

 
       2007m. kovo 28 - balandžio 1 dienomis Lenkijoje, Rejowiec Fabriczny mieste įvyko projektinis susitikimas pagal Socrates Comenius 1.1 programa. Į kelionę vyko penkiolika 6-10 klasių mokinių, projekto koordinatorė V. Masteikienė, mokyklos direktorė L. Liutvinienė, mokytojos D. Naujokaitienė ir S. Sutkuvienė:
   

 

 

 

 

 

 

 

Projektų dienos

 

Birželio 5 d. mokykloje vyko mažųjų projektų pristatymas. Dalyvavo: 6 klasės mokiniai su geografijos projektu „Orų kalendorius“, 7 klasės mokiniai su technologijų projektu „Gėlių puokštė“ iš karoliukų ir informacinių technologijų -  „Patarimai abiturientui“, vienuoliktokai - su etikos projektu „Mokyklos reklama“, devintokai – su lietuvių kalbos projektu „Panemunių žiedai“, aštuntokai su lietuvių kalbos projektu „2006-2007 m.m. dienoraštis“, anglų kalbos projektai apie valstybes, mėgstamas muzikos grupes, gyvūnus, raidelių skrybėlaitė ir t.t., kuriuos darė įvairių klasių mokiniai.
 

 

 

 

Didžiuosius projektus rengė vienuoliktokai. Klasė susiskirstė į tris grupes. Viena jų darė geografijos projektą „Kriūkų seniūnijos turistinis maršrutas (lankytinos vietos)“, vadovė geografijos vyr. mokytoja  D.Jėčienė. Kita rengė anglų kalbos projektą „Anglų kalbos svarba mūsų gyvenime“, vadovė anglų kalbos mokytoja A.Šuopytė. Trečioji rengė projektą „Kriūkai – žvejų kraštas“, vadovė lietuvių kalbos mokytoja metodininkė V.Šuopienė.
 

 

 

 

 

BMT1

 

Nuo praeitų metų mokykla įsijungė į BMT1 projekto veiklą, kurią, subūrę mokyklų tinkliuką, koordinuoja pilotinio BMT projekto dalyvė- Vilkaviškio rajono Gižų Kazimiero Baršausko pagrindinė mokykla.

Tinkliuką sudaro penkios Vilkaviškio ir Šakių rajonų mokyklos. Pasirašėme bendradarbiavimo sutartį, kuria įsipareigojome skleisti mokykloje projekto idėjas, organizuoti ir įgyvendinti numatytas veiklas, veikti kūrybiškai ir novatoriškai sprendžiant mokyklas vienijančią problemą ,,Pagalbos teikimas skirtingų poreikių mokinių motyvacijai skatinti”. Mūsų mokykloje iškelta problema ,,Nepakankamai efektyviai teikiama individuali pagalba skirtingų poreikių mokiniams” bus sprendžiama šių mokslo metų eigoje ir tikimės, kad tai turės įtakos gerinant mokinių ugdymo(-si) rezultatus.

 

Plačiau apie BMT1 projekto veiklą skaitykite :http://mokytojaibmt.jimdo.com

Kiti projektai

   Mokykloje vykdomi projektai:

1. Nusikalstamumo prevencijos programa "Mokomės gyventi pažindami" (koordinatorės soc. pedagogė V.Pinkevičienė ir pavaduotoja ugdymui D.Naujokaitienė) 

Programos tikslai ir uždaviniai. 

                   TIKSLAI:

1.   Kurti saugią ir sveiką ugdymo (-si) ir socializacijos aplinką.
2.    Pasiūlyti moksleiviams kryptingą užimtumą po pamokų.
3.    Įtaukti į veiklą neigiamą socialinę patirtį turinčius vaikus.  

                   UŽDAVINIAI:

1.   Ugdyti moksleivių bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.
2.    Mažinti vaikų ir paauglių polinkį smurtauti.
3.     Suteikti žinių apie alkoholio, rūkymo, narkotikų ir kitų psichotropinių medžiagų žalą.
4.     Ypatingą dėmesį skirti rizikos grupei priklausantiems vaikams.
5.      Skatinti reikšti nuomonę, ugdyti kūrybiškumą.
6.       Plėsti mokinių turimą mokyklos sampratą (mokykla — reikalavimai; mokykla — vieta laisvalaikiui). 

Numatomi veiklos rezultatai: 
·     Kryptingas mokinių užimtumas po pamokų.
·      
Mokinių akiračio plėtra.
·      
Vartojančių toksines ir psichotropines medžiagas vaikų skaičiaus sumažinimas.
·      
Vaikų ir paauglių polinkio smurtauti mažinimas.
·       
Glaudesnis ryšys tarp mokyklos bendruomenės narių: mokytojų, mokinių ir tėvų.
·       
Sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas. 

Vykdymo laikas 2006 m. balandis - gruodis.




Nuotrauka iš "Sporto dienos"

2. Pirminės narkomanijos prevencijos programa "Kuriame sveiką ateitį" (koordinatorė pavaduotoja ugdymui D.Naujokaitienė). Pagal šią programą organizuotas susitikimas su Plokščių vidurinės mokyklos mokiniais:



ir susitikimas Lukšiuose su Lukšių Vinco Grybo vidurinės mokyklos jaunimo klubu "Vaivorykštė":


Gruodžio mėnesi vyko baigiamasis projekto "Kuriame sveika ateiti" renginys. Jame apžvelgta projekto veikla, aptarti rezultatai, paskatinti aktyviausi projekto dalyviai.

Programos tikslas:

Pasiūlyti kryptingą veiklą po pamokų, kuri padėtų spręsti mokinių socializacijos problemas, susijusias su alkoholio, narkotikų ir kt. psichotropinių medžiagų vartojimu ir ugdytų sveikos gyvensenos įgūdžius.

 

 Programos uždaviniai:
1.Formuoti vertybines nuostatas ir sveikos gyvensenos poreikį.
2.Suteikti žinių apie alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų poveikį žmogaus sveikatai ir įtaką visuomenei.
3. Vykdyti žalingų įpročių, narkomanijos prevenciją.
4. Lavinti gebėjimus ir įgūdžius neigiamą patirtį turinčių vaikų.
5. Užkirsti kelią perimti netinkamoms socialinėms normoms.

 
Laukiami programos rezultatai:

1. Prasmingas užimtumas po pamokų.
2. Padėti atsikratyti žalingų įpročių (sumažinti rūkančiųjų skaičių).
3. Glaudesnis ryšys su tarnybomis (policija, Sveikatos centru).
4. Atitraukti nuo negatyvios aplinkos.

Vykdymo laikas 2006 m. balandis - gruodis