„Piliečio žadintuvo“ dalyviai dalinsis gerąja patirtimi

Rugsėjo mėnesį prasidėjęs nacionalinis pilietiškumo ir tautiškumo ugdymo projektas „Piliečio žadintuvas“ eina į pabaigą. Gegužės mėnesį devyniose apskrityse vyks veiklų pristatymai ir dalyvių apdovanojimai.

Į gegužės 10 d.Vilkaviškio Kultūros centre (Vytauto g.28) vyksiančią Marijampolės apskrities baigiamąją konferenciją susirinks atstovai iš 10 mokyklų. Renginio metu pedagogai kartu su moksleiviais pristatys nuveiktus darbus, pasidalins gerosiomis praktikomis bei ateities planais.

Nuo rugsėjo mėnesio Menų ir mokymo namai (MMN) ir Nacionalinis socialinės integracijos institutas (NSII) keliavo po Lietuvą su „žadintuvais“ – pilietiškumą ugdančiais metodais. Mokyklų bendruomenes organizatoriai pasitiko šūkiu „POZITYVAS. Aktyvus jaunimas nesnaudžia!”. „Žadintuvai“ kėlė iš snaudulio moksleivius, kvietė tapti pilietiškus ir pradėti kurti tokią aplinką, apie kurią jie svajoja.

Viena iš projekto organizatorių Neringa Jurčiukonytė teigė, jog vykdytos veiklos aktualios visiems: „Visuomenėje gausu mitų, kad patys žmonės negali įsitraukti į jiems rūpimų problemų sprendimus. Taip pat – nėra įsiklausoma į jaunimo poreikius, jų pasiūlymus. Projektas „Piliečio žadintuvas“ įgalino jaunimą spręsti jiems svarbias problemas. Moksleiviai aktyviai įsitraukė į diskusijas apie patyčias, žalingus įpročius, jaunimo santykius su vyresnių kartų žmonėmis, aktualias visuomenei problemas. Per devynis mėnesius trukusį projektą keitėsi dalyvių vertybės. Būti pilietišku, tai nereiškia atlikti darbus priverstinai. Būti piliečiu yra madinga! Pilietiškumas – gyvenimo būdas, įsiklausymas į bendruomenės poreikius“, – apibendrindama mokslo metų veiklas sakė NSII direktorė.

Projekto metu moksleiviai susitikdavo du kartus per savaitę. Viena valanda būdavo skirta bendraamžių švietimo metodui. Jo metu jaunimo lyderiai vesdavo užsiėmimus savo bendraamžiams, kurių metu moksleiviai patys bandė ieškoti priežastinių ryšių esamoms problemoms ir jų sprendimo būdams. Moksleiviai kas mėnesį atlikdavo po visuomenei naudingą darbą. Pavyzdžiui, surengdavo bendrus renginius su vienišais pagyvenusiais žmonėmis ar vaikų globos namų auklėtiniais, tvarkydavo apleistus kapus. Anot paties jaunimo, bendra veikla mažino socialinę atskirtį ir diskriminaciją dėl amžiaus, socialinės ar ekonominės padėties.

Antra valanda būdavo skirta pasaulyje pripažintam Forumo teatro metodui, kurį vesdavo pedagogai, socialiniai darbuotojai, psichologai. Prieš 14 metų Menų ir mokymo namų direktorės Rimantos Vaičekonytės į Lietuvą „atvežtas“ neformalaus ugdymo metodas padėjo moksleiviams tiesiogiai pajusti ir išgyventi įvairias situacijas, mokytis bendravimo meno. „Kartų konfliktai, socialinė atskirtis ir dėl to mokyklose kylančios patyčios, smurtas – tai tik keletas iš daugelio temų, nagrinėtų projekto metu. Forumo teatras skiriasi nuo mums įprastų savo interaktyvumu. Į jį tiesiogiai gali įsitraukti ir vaidinantieji, ir žiūrovai. Moksleiviai įsijausdavo į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų vaidmenis, o žiūrovai galėdavo bet kurio metu stabdyti situaciją, diskutuoti, siūlyti problemos sprendimo variantus ir vaidinimą pasukti teigiama linkme. Toks neformalus ugdymo būdas leidžia moksleiviams scenoje išgyventus, išsiaiškintus dalykus pritaikyti kasdieniame gyvenime“, – apie kiekvienos savaitės užsiėmimus pasakojo R. Vaičekonytė ir pridūrė, jog šioje vietoje kvalifikuotas specialistas yra labai svarbus asmuo, kuris teisinga linkme koordinuoja užsiėmimų struktūrą, padeda vaikams sukurti vaidybines situacijas, jų tema moderuoja diskusiją, sudeda svarbiausius temos akcentus.

Veiklos vykdomos įgyvendinant Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos lėšomis finansuojamą projektą TAPK („Neformaliojo švietimo paslaugų rėmimo sistemos sukūrimas savivaldybėse"), kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Konferencijos programa:

09.00-10.00 - Atvykimas, registracija, pasiruošimas, stendų rengimas
10.00-11.30 – Oficialioji dalis:
- Sveikinimai (Savivaldybių atstovai, projekto organizatoriai, programos rėmėjai);
- Projekto rezultatų pristatymas;
- Gerųjų patirčių pristatymai (po vieną iš savivaldybės);
- Sertifikatų, pažymėjimų ir dovanų įteikimas.
11.30-12.30 - Dalyvių gerosios patirties mugė;
12.30-13.30 – Specialus Pozityvo flashmob’as (žmonių antplūdis).

Marijampolės apskrities baigiamosios konferencijos Vilkaviškyje akimirkos--->>    

 

LEADER programa

Kriūkų bendruomenės centras sėkmingai įgyvendina „minkštojo“ projekto ES paramos pagal LEADER programą „Bendruomeniškumas – kaimo ateities garantas“ veiklas. Lapkričio 30 d. –gruodžio 1 d. vyko dekupažo technikos mokymai, o gruodžio 14-15 d. - kalėdinių puokščių ir kompozijų mokymai. Užsiėmimai vyko Kriūkų vidurinėje mokykloje. Mokymus savanoriškos veiklos pagrindais vedė Kriūkų vidurinės mokyklos technologijų mokytoja Jolita Rudzevičiūtė. Šiame projekte mokykla dalyvauja kaip partnerė, prisidėdama savanorišku darbu, sudarydama galimybes naudotis patalpomis.

Dekupažo mokymų metu dalyviai susipažino su dekupažo technologija ir atsiradimo istorija, praktiškai pritaikė įgytas žinias. Šiuose mokymuose dalyvavo 22 bendruomenės nariai. Kiekvienas užsiėmimo dalyvis turėjo galimybę šiuo technikos būdu papuošti skrynelę. Pasitelkę fantaziją, kūrybinį polėkį, žinias apie spalvų ir formų derinimą, kūrė savo rankų darbo kūrinį. Nors darbo procesas buvo pakankamai ilgas, tačiau laikas neprailgo. Vyravo puiki nuotaika, geros emocijos. Ypač visus nustebino galutinis rezultatas - neįtikėtinai gražios, spalvingos, meniškos skynelės. Tai puiki dovana sau. Išeidamas ne vienas dalyvis prižadėjo, kad norėtų pabandyti dar kartą, nors ši pramoga ne pigi.

Didžiąsias metų šventes dalis bendruomenės narių pasitiko pasipuošę namus pačių darytomis kalėdinėmis kompozicijomis. Į šiuos mokymus taip pat atvyko 22 bendruomenės nariai, kurie užsiėmimų metu susipažino su kalėdinių puokščių ir kompozicijų kūrimo taisyklėmis (indas, forma, aukštis, spalvos, puošybos elementai). Kiekvienas dalyvis į savo atsineštus indus kūrė savitą kompoziciją, pritaikydamas įgytas žinias ir turimas priemones. Nors iš pradžių buvo nedrąsu pradėti, bet galutinis rezultatas nudžiugino visus. Užbaigus kompozicijas, buvo suorganizuota darbų paroda-aptarimas. Floristikos specialistė Jolita Rudzevičiūtė pasidžiaugė ne tik gražiais darbais, bet atkreipė dėmesį ir į padarytas klaideles, dalijo patarimus, kaip jų išvengti. Mokymų metu vyravo šventinė nuotaika, abipusė tolerancija ir supratimas.

Projekto finansinės paramos dėka visi projekto dalyviai buvo aprūpinti reikiamomis užsiėmimų priemonėmis.

Mokymuose buvo svarbu ne tik žinios, įgūdžiai, galutinis rezultatas, bet bendrystė ir bendradarbiavimas, patirtos geros emocijos. Išmoktas ne vienas naujas pavadinimas, praktiškai panaudotos naujos priemonės ir būdai. Tikimės, kad projekto veiklos prisidėjo prie bendruomenės narių poreikių tenkinimo, partnerystės stiprinimo tarp įvairių socialinių grupių bei atskirties tarp kaimo ir miesto galimybių mažinimo.

Mokymų akimirkos--->>> 

Informaciją ir nuotraukas pateikė projekto vadovė Daiva Naujokaitienė

2011 Šakių raj. Kriūkų mokykla-daugiafunkcis centras - Projektai.
Powered by Joomla 1.7 Templates