„Europos dimensija - suaugusiųjų mokymasis visą gyvenimą“ partnerių susitikimas Italijos Sicilijos saloje

Lapkričio 4-9 dienomis vyko  Švietimo mainų paramos fondo Grundtvig programos mokymosi partnerystės projekto „Europos dimensija - suaugusiųjų mokymasis visą gyvenimą“ (Nr. LLP- GRU-MP-2012-LT-00150) partnerių susitikimas Italijos Sicilijos saloje. Kriūkų pagrindinės mokyklos grupė projekto dalyvių dalyvavo projektiniame susitikime Palermo mieste Sicilijoje. Pagrindinis projekto tikslas - dalintis suaugusiųjų švietimo ir mokymosi visą gyvenimą gerąja patirtimi tarp projekto partnerių iš Italijos, Lietuvos, Rumunijos, Vengrijos. Projekto vykdymo laikotarpiu  partneriai susitinka jau trečią kartą, mūsų mokyklos atstovai - antrą, nes vėliau buvo pasirašyta projekto sutartis.

Sicilijos sala mus pasitiko šiltu ir saulėtu oru. Atvykimo dieną turėjome laisvo laiko susipažinti su Palermo miestu, pasigrožėti senovine architektūra, pasidžiaugti puikiu oru, gražiu vaizdu į kalnus ir Viduržemio jūrą bei egzotiniais augalais: palmėmis, lauko kaktusais, fikusais ir kt. Pirmoji  susitikimo diena buvo pakankamai įtempta. Vyko veiklų pristatymas ir aptarimas, naujų projekto dalyvių prisistatymas. Daugiašalio projekto koordinatorė iš Rumunijos Ramona Danila priminė projekto tikslus ir apžvelgė jau įvykdytas veiklas bei rezultatus. Po pietų kiekviena šalis partnerė pristatė savo veiklas bei tarpinius rezultatus. Mes atsakingi už  viešosios bendravimo erdvės puslapį facebook.com ir brošiūros skyriaus rengimą apie tėvų, pedagogų ir kitų specialistų mokymo(si) partnerystę bei gerosios patirties sklaidą organizacijose. Dienos darbus užbaigėme pažintiniu vizitu dienos centre viename iš pavojingiausių Palermo miesto Borgo Vecchio rajone. Trumpai buvo pristatyta asociacijos savanoriška veikla bei patirtis dirbant su gatvės vaikais ir jų tėvais, siekiant suteikti jiems socialinių įgūdžių bei galimybių įsitraukti į gyvenimą.

Kitą dieną lankėmės Misilmeri miesto „Cosmo Guastella“ mokykloje. Projekto dalyvius šiltai sutiko mokyklos direktorė, kuri pasidalijo patirtimi dirbant su mažą motyvaciją turinčiais mokiniais ir jų tėvais. Bendroje diskusijoje ieškojome panašių problemų ir jų sprendimo būdų. Problemų suradome daug bendrų, bet jų sprendimo būdai ir galimybės kiekvienoje šalyje kitos.  Visus dalyvius maloniai nustebino mokyklos bendruomenės šventiniai pietūs, kurie prasidėjo mokinių, pasipuošusių tautiniais rūbais, itališku šokiu. Po to ragavome tradicines italų picas, marcipaninius saldumynus, virtus kaktusų vaisius bei gardžiavomės saldžiais persimonais. Šias vaišes ruošė mokiniai ir jų tėvai. Dalyvavo visa mokyklos bendruomenė: mokytojai, mokiniai, tėvai. Taip italai kuria šiltą bendravimo atmosferą ir bendradarbiavimo kultūrą, stengdamiesi į mokyklos veiklas įtraukti tėvus, skatinti jų motyvaciją dalyvauti mokyklos gyvenime. Po pietų vyko Misilmeri regiono projekto „Iškritimo iš mokyklos priežasčių apžvalga“ ir Italijos valstybinių institucijų įtaka šių  problemų sprendimui.

Trečią dieną vėl aktyviai darbavomės. Buvo vertinami partnerių tarpiniai rezultatai, derinami tolimesni darbai, planuojami kiti susitikimai. Vieningai  susitarta dėl brošiūros struktūros, formos ir pan. Priimti bendri susitarimai dėl tolimesnių veiklų. Visi partneriai aptarė susitikimo Lietuvoje galimybes (laikas, darbotvarkė, rezultatai). Po pietų organizuotas kultūrinis vizitas po Palermo miesto centrą – pažintis su svarbiausiais miesto objektais.

Paskutinė susitikimo diena buvo skirta kultūriniam-pažintiniam vizitui Cefalu kurortiniame miestelyje. Susipažinome su šio gražaus pajūrio miestelio istorija, architektūra, tradicijomis. Oras buvo vasariškai šiltas, todėl kai kurie po įtemptų dienų atsigaivino šiltame Viduržemio jūros vandenyje.

Nors Italija garsėja kaip mados industrijos šalis, tačiau teko pamatyti ir kitą jos pusę. Sicilijos sala garsi savo praeitimi ir žinoma kaip mafijos lopšys, todėl mokyklų siekis - apsaugoti jaunus žmones nuo mafijos pinklių ir parodyti kitas gyvenimo galimybes. Saloje daug imigrantų, keliančių įvairias problemas (skurdas, savitas požiūris į švarą ir pan.). Mus, lietuvius, labiausiai nustebino Palermo užmiesčio gyvenimas - netvarka, kitataučių rajonai, maisto turgūs ir pan. Visi stebėjomės, švelniai tariant, gana savotiškomis eismo taisyklėmis. Esame dėkingi projekto partneriams italams už svetingumą, savo šalies kultūros  ir paveldo pristatymą bei prasmingas bendras projekto veiklas.

Savaitė prabėgo kaip viena diena. Pažadai susitikti, kvietimai atvykti rodė, kad draugystė tvirtėja, kad tikrai galime pasijusti vieningos Europos dalimi. Naujos pažintys, įgytos kompetencijos, patobulinti kalbiniai įgūdžiai, geros emocijos ir įspūdžiai prisidės prie tolimesnių projekto veiklų įgyvendinimo. Jau planuojame būsimą susitikimą Lietuvoje bei vietos veiklas mūsų mokykloje.

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Projekto koordinatorė Daiva Naujokaitienė

„Europos dimensija-suaugusiųjų mokymasis visą gyvenimą“

Liepos 7-12 dieną Kriūkų vidurinės mokyklos grupė mokytojų, tėvų ir kitų specialistų (10 dalyvių) vyko į pirmąjį susitikimą su partneriais Vengrijoje, Putnoki profesinio rengimo centre, pagal Grundtvig mokymosi partnerystės projektą „Europos dimensija-suaugusiųjų mokymasis visą gyvenimą“. Projekto Nr. LLP- GRU-MP-2012-LT-00150 . Pats pirmasis partnerių susitikimas vyko 2012 m. spalio mėn., bet mes jame nedalyvavome dėl vėlesnio sutarties pasirašymo. Veiklas finansuoja Mokymosi visą gyvenimą programa, kurią LR administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Projekto laikotarpis 2012-2014 m.

Šio projekto partneriai-Vengrija, Italija, Rumunija, Lietuva. Projekto koordinatoriai-rumunai. Pagrindinis projekto tikslas - dalintis suaugusiųjų švietimo ir mokymosi geraja patirtimi tarp projekto partnerių. Projekto veiklomis, mobilumais siekiama aktyvinti socialinį tėvų, partnerių, kitų darbuotojų įtraukimą į organizacijos veiklas. Susitikimo metu kiekviena projekto partnerė pristatė savo organizacijas, pasidalijo patirtimi kaip įtraukia tėvus, kitus specialistus, socialinius partnerius į organizacijų veiklas. Visų organizacijų komandos pristatė savo šalies, savo ugdymo įstaigos švietimo sistemas. Analizavo priežastis, kurios lemia mokinių pašalinimą iš ugdymo įstaigų ir ką gali padaryti tėvai, kaip įsitraukti į ugdymo procesą ir prisidėti prie šių neigiamų pasekmių šalinimo.
vengrija3Šiuo projektu bus siekiama surinkti ir pasidalinti skirtingų šalių patirtimi, kuri bus talpinama viešojoje bendravimo erdvėje, brošiūrose. Susitikimo metu buvo pristatyti tarpiniai rezultatai, aptarta sekančio susitikimo darbotvarkė, pasidalinta darbais. Pristatyti viešosios bendravimo erdvės puslapių projektai (facebook.com ir blogas). Šios išvykos metu ne tik aptartos ir pristatytos projekto veiklos, bet ir aplankytos to krašto turistų lankomos vietos (Egeris, Aggtelek nacionalinis parkas, Tokaj). Vyko oficialus susitikimas su Putnoki miesto meru Tamas Barnabas. Viešnagės metu buvo plėtojamos ne tik profesinės kompetencijos, bet ir tarpkultūriniai ryšiai. Naujos pažintys, kompetencijos, geros emocijos ir įspūdžiai prisidės prie tolimesnių projekto veiklų įgyvendinimo. Jau planuojame būsimą susitikimą Italijoje bei vietos veiklas mokykloje.

Projekto koordinatorė Daiva Naujokaitienė

2011 Šakių raj. Kriūkų mokykla-daugiafunkcis centras - Grundtvig.
Powered by Joomla 1.7 Templates